سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

جا به جایی ۸۰۰ میلیون تن کالا توسط حمل و نقل جاده‌ای

حسن نیا گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور جابه جا شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در روز گرامیداشت روز ملی حمل و نقل گفت: رانندگان در سال‌های جنگ با اقدامات سختکوشانه خود جهت حمل کالا فعالیت گسترده‌ای انجام داده اند و هم اکنون همزمان با شیوع ویروس کرونا در تمامی جاده‌های کشور اقدام به جا به جایی و حمل کالا کرده اند.

وی گفت: امروز روز بسیاری مبارکی برای رانندگان است چرا که آن‌ها به دستور رهبر کبیر انقلاب در سال ۶۱  عاشقانه و مردانه اقدام به جا به جایی و حمل کالا از بنادر کشور کردند و خانواده جامعه حمل و نقل هم در سال‌های گذشته سختی‌های بسیاری به دلیل دور بودن از خانواده تحمل کردند.

همچنین در این برنامه عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز ما سعی کرده ایم از مجموعه فعالان اقتصادی و جامعه رانندگان کشور تقدیر و تشکر کنیم، گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شده است و حدود ۱۲ تا ۲۰ هزار راهدار در سراسر کشور حضور دارند.  

امروز از سند نقشه راه معماری سامانه‌های حمل و نقل هوشمند که نقش موثری در بهبود وضعیت تردد و افزایش ایمنی ترافیک دارد و زمینه ساز ارتقای بهره وری اقتصادی و شاخص‌های بهره وری سبز می‌شود، توسط وزیر راه وشهرسازی رونمایی می‌شود.

همچنین از ۲ شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند جاده کالا که نقش موثری در افزایش بهره وری و تسریع در چرخه حمل کالا دارد و زمینه ساز استفاده از ظرفیت‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات دارد رونمایی می شود.

با بهره برداری از این دو شرکت حمل ونقل شاهد تقویت فعالیت لجستیک و کاهش واسطه گری و دلالی در حوزه حمل و نقل کالا می‌شویم. همچنین دسترسی رانندگان به صاحبان کالا از طریق شرکت‌ها آسان می‌شود.

در پایان وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه آنلاین نخستین رویداد تخصصی راهداری رونمایی کرد، در این نمایشگاه ۷۸ طرح در قالب ۷ محور شامل روش‌های نوین نگهداری راه ها، افزایش دوام، خط کشی راه‌ها و پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور و همچنین تامین مالی راهداری راه‌های روستایی را به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.