سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۰ درصد از معابر و ساختمان‌های استان برای معلولان مناسب سازی نشده است

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت:از سال ۶۸ تا کنون تنها ۳۵ تا ۴۰ درصدمعابر و ساختمان‌های استان برای معلولان مناسب سازی شده است.

مهدی دینداری مدیر کل بهزیستی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: :۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر در استان همدان دارای معلولیت هستند .

او در ادامه تصریح کرد:اداره کل بهزیستی ،اداره راه شهرسازی و نوسازی در مناسب سازی شهری نقش برجسته ای دارند.

دینداری گفت:۲۵ درصد جمعیت جامعه نیاز به مناسب سازی دارند که ۱۰ درصد این آمار را معلولان تشکیل داده و مابقی مربوط به سالمندان و زنان باردار است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان چهارمین استان سالمند کشور است گفت:با رعایت نکردن مناسب سازی در شهرها حق ۲۵ درصد افراد جامعه نادیده گرفته می شود.

دینداری در ادامه تاکید کرد:طبق مقررات ملی ساختمان، ادارات ، آپارتمان و پاساژ های بیش از سه طبقه،  باید دارای آسانسور و نرده های ایمنی و پله های مناسب با ارتفاع کم و رمپ و یا مسیر شیب دار برای عبور ویلچیر داشته باشند و ضوابط را رعایت کنند.

مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود:برای حضور بیشتر معلولان و سالمندان در اجتماع باید محیط شهری مناسب سازی شوند.

دینداری با بیان اینکه در کلینیک پزشکان مناسب سازی باید رعایت شود گفت:در کلینیک های در دست احداث دسترسی به آسانسور و نرده ایمنی ویژه افراد معلول و سالمندان الزامی است.

او در ادامه با اشاره به اینکه توجه نشدن به مناسب سازی در بسیاری از معابر و ساختمان ها اصلی ترین مشکل معلولان و سالمندان است گفت:معابر بین النهرین،استادان و میدان شریعتی برای استفاده معلولان و سالمندان مناسب سازی شده اند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حجت الله خرمی
۲۳:۵۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
با سلام متاسفانه من در چند سال گذشته هنگامی که محوطه آرامگاه باباطاهر را مرمت میکردند جهت ادای فریظه در مقابل امام زاده به سرایدار گفتم و ایشان قول داد که پیام من را به مهندس و مشکلات افراد ویلچری را باز گوشی کند که حد اقل از مقابل امام زاده و سرویس بهداشتی یک را ویلچر رو باز کنند و ایشان گفته بود ولی هیچ ترتیب اثری داده نشد .
یعنی که جانبازان و معلولین ویلچری هیچ حقی نداریم .