سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح "آبا" در بانه رونمایی شد

طرح آبا (آشتی با آموزش) با هدف ایجاد انگیزه و بازگشت دانش آموزانی که ترک تحصیل کردند در بانه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل رستم پور فرماندار بانه گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین دانش آموزان چگونگی برگزاری امتحانات و مشکلات آموزش مجازی است که دولت تلاش می‌کند این نگرانی‌ها را کاهش دهد.

اوبا اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا در آموزش اظهار داشت: برگزاری امتحانات براساس ستاد کرونا استان تصمیم گیری و با توجه به وضعیت شهرستان برنامه ریزی می‌شود.

رستم پور با اشاره به عدم دسترسی ۱۷ درصد دانش آموزان بانه‌ای به برنامه‌های شاد یادآور شد: هدف ما ایجاد روحیه امید و پویایی است و اعمال فشار بر دانش آموزان و اولیا درست نیست باید تلاش شود دغدغه والدین کاهش یابد.

اقبال صالحی مدیر آموزش و پرورش بانه نیز گفت: ۸۳ درصد دانش آموزان و ۹۲ درصد معلمین در بستر شاد فعال هستند که دانش آموزان مناطق روستایی و حاشیه شهر که به اینترنت و ابزاری‌های آموزشی دسترسی ندارند از آموزش‌های شاد محروم هستند.

صالحی افزود: با توجه به عدم دسترسی تعدادی از دانش آموزان به اینترنت و ابزار‌های آموزشی، کلاس‌های درس این دانش اموزان در گروه‌های کوچک پنج نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او گفت: مدرسه نمونه دولتی زانست بانه در رشته‌های ریاضی و تجربی مقام نخست مدارس نمونه دولتی استان را کسب کرد و ۸۵ درصد دانش آموزان رشته ریاضی و ۴۶ درصد دانش اموزان رشته تجربی در آزمون سراسری کنکور قبول شدند.

صالحی با اشاره به فرآیند زمان‌بر ثبت نام دانش آموزان در این مدارس افزود: تاکنون ۳۵ دانش آموز دختر و ۲۰ دانش آموز پسر جذب شدند و روند جذب دانش آموزان همچنان ادامه دارد.

مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: بر اساس آمار اداره کل آموزش و پرورش کردستان در سال‌های گذشته بیش از ۵۰۰ دانش آموز کمتر از ۱۸ سال در بانه ترک تحصیل کردند که تلاش می‌شود به کمک خیرین و ظرفیت‌های آموزش و پرورش دانش آموزان به ادامه تحصیل ترغیب شوند.

صالحی اضافه کرد: مسائل فرهنگی، فقر نبود درآمد پایدار در روستا‌ها از مهمترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است که از تمام بستر‌ها برای تغییر شرایط موجود بهره‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.