سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان سیرجان پایلوت اجرای طرح پیشگیری از خشونت

با حضور معاون دادگستری استان کرمان طرح سیرجان پایلوت پیشگیری از خشونت ،اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهدی قوی دل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  گفت: در دستگاه قضایی طرح‌هایی تدوین شده که اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم دارد لذا فرهنگ سازی و پیشگیری از جرائم به مراتب بهتر از مقابله با مجرم و جرائم است.

او با بیان اینکه پیشگیری از خشونت به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد، افزود: این استان در مقابل آسیب‌های اجتماعی سپر بلا و در خط مقدم جبهه مبارزه و مقابله با جرایم سازمان یافته است کعه آسیب‌های این جرایم در وهله اول متوجه مردم منطقه است از این رو باتوجه به پهناور بودن استان و گستردگی معضلات می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در استان شود.

او با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان بعنوان پایلوت اجرای طرح پیشگیری از خشونت مطرح است، گفت: موقعیت شهرستان سیرجان ویژه است باید راه‌های مقابله با جرم هم عملی شود و می‌خواهیم این شهرستان الگویی برای سایر شهرستان‌ها در کاهش جرائم و پیشگیری از جرم در سطح استان، باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: ما به دنبال جامعه‌ای عاری از خشونت همراه با امنیت کامل هستیم و دستگاه قضائی بر مبنای برنامه جامع علمی تدوین شده، درصدد ساماندهی وضعیت کنونی است و در صدد هستیم در این مسیراز گسترش حاشیه نشینی و سکونت گاه‌های غیررسمی جلوگیری شود.

قوی دل افزود: پیشگیری مربوط به یک سازمان نیست وبایستی همه دستگاه‌های اجرایی دربحث پیشگیری از وقوع جرم مشارکت داشته باشند تا جامعه‌ای عاری از جرم و همراه با امنیت تشکیل دهیم و راه‌های جرم را قبل از وقوع سد کنیم.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این جلسه گفت:مردم شهرستان سیرجان به دیاردارالحسین مشهور هستند و باید با تلاش جمعی، از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از درمان بهتر است، افزود: همه می‌دانیم که در تمامی موارد پیشگیری از درمان بهتر است و اگر در همه حوزه‌ها پیشگیری را اصل قرار بدهیم دیگر نیازی به درمان باقی نخواهد ماند و در نتیجه شاهد جامعه‌ای پویا و با نشاط خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با تاکید بر نقش آموزش در جهت پیشگیری از جرم، جنایت و خشونت، تصریح کرد:آموزش‌های صحیح و اصولی در میان خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان را می‌توان از جمله مهمترین عوامل پیشگیری در جامعه نام برد و از اصلی‌ترین گزینه‌ها جهت پیشگیری از جرم و جنایت به حساب آورد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.