سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۴۹ طرح آب و برق رسانی در خراسان رضوی

۴۹ طرح آب و برق رسانی با هزینه ۵۰۳ میلیارد ریال در سی و دومین هفته پویش الف - ب - ایران، روز سه‌شنبه با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استانی در خراسان رضوی بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا اردکانیان وزیر نیرو در ارتباط ویدئو کنفرانسی گفت: امیدواریم طرح‌های امروز در سه استان خراسان رضوی، سمنان و کردستان شامل پروژه‌های مربوط به افزایش ظرفیت برق و همچنین پارک بین المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال و نیز برق رسانی‌های روستایی و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و همچنین آب رسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۴ هزار نفر برای مردم مبارک باشد.

هفت پروژه در حوزه برق خراسان

رضا ریاحی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هفت پروژه با هزینه بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال توسط این شرکت به بهره برداری رسید.

او افزود: در این راستا پارک بین المللی آموزش‌های فوق توزیع و انتقال به منظور ایجاد بستر مناسب برای آموزش اپراتور‌ها و تکنیسین‌های تعمیر و نگهداری تاسیسات برق و همچنین جذب گردشگر صنعتی در حوزه برق از کشور‌های همسایه و افزایش مهارت و کاهش خطای نیروی انسانی در بخش‌های انتقال و فوق توزیع صنعت برق راه اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  رضوی ادامه داد: در ایران و کشور‌های منطقه چنین مرکزی وجود ندارد.

ریاحی بیان کرد: افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلو ولت خواجه ربیع مشهد به میزان ۳۰مگاولت با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه، کاهش تلفات در شبکه فشار متوسط و تامین برق مشترکان منطقه مرکزی مشهد از جمله طرح‌های امروز است.

او تصریح کرد: همچنین افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلو ولت بوعلی به میزان ۵۰ مگاولت با هدف کمک به بهبود و افزایش پایداری شبکه و تامین برق مشترکان جدید خانگی و تجاری و افزایش ظرفیت پست موبیل ترشیز به میزان ۱۵ مگاولت با هدف افزایش اطمینان شبکه و تامین برق مشترکان جدید در شهرستان کاشمر امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  رضوی تاکید کرد: امروز همچنین از دو نیروگاه خورشیدی هر کدام به ظرفیت یک مگاوات و یک نیروگاه بادی به ظرفیت ۶۶۰ کیلووات در شهرستان درح خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

آبرسانی به ۴۲ روستا

 ابراهیم علوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۴۲روستا امروز به شبکه آب شرب وصل شدند که برای اجرای این طرح‌ها ۳۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

او افزود: از این تعداد ۱۹ روستا در نیشابور، ۱۱ روستا در خواف، چهار روستا در سبزوار و بقیه در فریمان، گلبهار، طرقبه و شاندیز، چناران، تایباد و سرخس هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: تا پایان امسال ۳۰ روستای دیگر با جمعیت ۲۲ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند خواهند شد.

ظرفیت بسیار خراسان رضوی در بهره‌برداری از انرژی نوین

کمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان ظرفیت و توان بسیار در تامین برق با استفاده از انرژی‌های نوین دارد و برنامه‌های خوبی هم به این منظور تدوین شده است.

او افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تولید برق با استفاده از انرژی‌های جایگزین سوخت فسیلی باشیم.

انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.