سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باران و برف میهمان کهگیلویه و بویراحمد می شود

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از بامداد پنجشنبه تا روز جمعه این هفته بارش باران و برف،در استان پیش بینی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسمان امروز و فردا صاف و در بعضی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود.

بهره مند افزود: تمام مناطق استان تحت تاثیر سامانه بارشی روزهای پنجشنبه و جمعه قرار خواهند گرفت.

او بیان کرد: در این مدت لغزندگی سطح جاده ها، کاهش دید افقی، اختلال در محورهای کوهستانی و گردنه ها، ابگرفتگی، معابر عمومی و رواناب های سطحی وجود دارد.

بهره مند به مردم توصیه کرد در این مدت از تردد های غیر ضرور اجتناب، به ارتفاعات صعود نکنند و تدابیر لازم توسط  سازمان های امدادی و خدمات رسان اندیشیده شود.

او افزود: ظرف ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر و لینک با دمای ۱۹.۶ گرمترین و یاسوج با دمای ۸. - سردترین نقاط استان بوده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با  بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با  اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته ‌است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.