سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از طرح تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری کرونا در شهرکرد

آیین رونمایی از طرح تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا در شهرکرد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از طرح دانش‌بنیان تولید سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا در شهرکرد از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس رونمایی شد.

نمکی در دوازدهمین آیین پویش ره سلامت از تلاش‌های پژهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری در مهار و مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: شرکت دانش بنیان این استان با تولید سوآپ‌های داکرون کار بزرگی در این حوزه انجام داده است.


بیشتر بخوانید


او همچنین از مدیریت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در مهار پیک اخیر ویروس کرونا در استان نیز تقدیر کرد و افزود: این استان با مدیریت مطلوب خود در دوران شیوع کرونا و به ویژه در مهار پیک اخیر خوش درخشید.

نمکی اضافه کرد: با تولید انبوه سوآپ‌های نمونه‌برداری ویروس کرونا از سوی این شرکت بار سنگینی از دوش حوزه بهداشت و سلامت برداشته شد که اقدام بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

او اظهار داشت: سوآپ‌های نمونه‌برداری که پیش از این با دستگاه‌های خارجی تولید می‌شد علاوه بر اینکه شکننده بود بلکه به سبب جذب بالای پنبه هیدروفیلی، نمونه سریع جذب می‌شد و بدین ترتیب بسیاری از آزمایش‌های تشخیص کرونا منفی کاذب اعلام می‌شد.

نمکی ادامه داد:، اما سوآپ‌های داکرون تولیدی این شرکت هم قابل انعطاف است که از شکستگی دستگاه جلوگیری می‌کند و هم با پنبه مصنوعی پلی‌استر تولید شده و قدرت جذب نمونه را کاهش می‌دهد.

شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این شرکت تاکنون دو میلیون قطعه از این سوآپ‌ها را در کشور به فروش رسانده و می‌تواند تمامی نیاز کشور به این کالا را جوابگو باشد.

او افزود: تمامی مراحل ساخت این محصول از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار بومی است و مجوز تولید انبوه آن از طریق اداره تجهیزات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.