سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با هفته پژوهش و فناوری؛

وبینار بین‌المللی «تعاملات علمی ایران و ایتالیا» برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم از برگزاری وبینار بین‌المللی «تعاملات علمی ایران و ایتالیا»، همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالساده نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری وبینار بین‌المللی "تعاملات علمی ایران و ایتالیا"، همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری خبر داد.

 نیسی گفت: این وبینار بین‌المللی"با تاکید بر انتقال علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و پژوهشگاه‌های ایران و ایتالیا" روز پنج‌شنبه، ۲۷ آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه ملی همکاری پژوهش و فناوری با کشور ایتالیا ادامه داد: این پنل به طور مشترک توسط کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا مستقر در وزارت علوم (Italy’s SPICI srl – Company for Innovation, Cooperation and Internationalization) و مرکز رشد دانشگاه ناپل که یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به شمار می‌رود، برنامه‌ریزی شده است.

او بیان کرد: برگزاری این رویداد اهدافی چون"ارتقای سطح همکاری علم و فناوری بین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایران و ایتالیا"، "معرفی هفته پژوهش و فناوری ایران"، "معرفی دستاورد‌های جدید پژوهش و فناوری ایرانی"، "دیپلماسی علمی برای گسترش تعاملات پژوهش، فناوری و نوآوری دو کشور" و "بررسی اکوسیستم علم و فناوری با تمرکز بر پتانسیل‌های همکاری‌های ایران و ایتالیا" را دنبال می‌کند.

نیسی ارائه سخنرانی دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و سفرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایتالیا را از برنامه‌های این وبینار نام برد و یادآوری کرد: علاوه بر آن در این وبینار تور مجازی با هدف معرفی اجمالی بیست و یکمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار ایران ارائه خواهد شد؛ ضمن آنکه ارائه تور مجازی در نمایشگاه برای معرفی فناوری عرضه شده در "نمایشگاه پژوهش و فناوری" نیز برنامه‌ریزی شده است.

او مخاطبان این رویداد تبادل فناوری را اعضای کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا و برخی از اعضای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ایتالیایی و ایرانی دانست.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم، اضافه کرد: در پایان این وبینار درباره توافقات و اقدامات آینده دو طرف برای ارتقای علم و فناوری جمع‌بندی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش ، وزارت علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.