سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی و جمع آوری داده‌ها از ۹ شرکت رسانه اجتماعی توسط FTC

آژانس FTC اطلاعیه‌ای را منتشر کرده و در آن از ۹ شرکت رسانه اجتماعی خواسته تا نحوه دریافت اطلاعات از کاربرانشان را به آن‌ها ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون تجارت فدرال روز دوشنبه اعلام کرد که در حال آغاز یک تحقیق جدید در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری و سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان است.

در اطلاعیه مطبوعاتی منتشر شده در روز دوشنبه، FTC اعلام کرد که به ۹ شرکت رسانه‌های اجتماعی و پخش ویدئو، از جمله آمازون، TikTok ByteDance، Discord، Facebook، Reddit، Snap، Twitter، واتساپ و YouTube، سفارش داده تا اطلاعاتی را در مورد نحوه دریافت اطلاعات ارائه دهند. آن‌ها اطلاعات شخصی ارائه شده توسط کاربران خود را جمع آوری و استفاده می‌کنند و ۴۵ روز فرصت دارند تا پاسخ FTC را بدهند.


بیشتر بخوانید


 سخنگوی توئیتر در این باره گفت: "ما مثل همیشه کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که FTC اطلاعات لازم برای درک نحوه عملکرد Twitter را دارد. "

سخنگوی Discord گفت: "Discord حریم خصوصی کاربران را بسیار جدی می‌گیرد و ما مشتاقانه منتظر همکاری با FTC هستیم تا به سوالات آن‌ها در مورد شیوه‌های حفظ حریم خصوصی پاسخ دهیم. "

دستورات FTC

دستورات FTC به عنوان بخشی از تحقیق گسترده تحقیقاتی مجاز بوده و اهداف خاصی برای اجرای این قانون ندارند. با این حال، FTC می‌تواند اقدامات اجرایی را دنبال کند و اگر در طول مطالعه رفتار غلطی پیدا کرد با این رسانه‌ها برخورد کند. در بیانیه روز دوشنبه این آژانس، FTC درخواست کرده که شرکت‌ها اطلاعات مربوط به نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی، چگونگی تعیین این که کدام تبلیغات و محتوا به کاربران نشان داده می‌شود و اینکه آیا «الگوریتم‌ها یا تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای اطلاعات شخصی اعمال می‌کنند»، ارائه دهند.

کمیسیون با نظر مخالف کمیشنر نوح فیلیپس با رای ۴-۱ رای موافق داد و گفت که این تحقیق بسیار گسترده است و نمی‌تواند نتایج مفیدی را به همراه داشته باشد و درصد خطا بالا است.

در ماه فوریه، FTC از همین مرجع تحقیق برای درخواست اطلاعات مربوط به خرید‌های قبلی شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آلفابت، آمازون، اپل، فیس بوک و مایکروسافت استفاده کرد. هفته گذشته، FTC از فیس بوک شکایت کرد تا از خرید اینستاگرام و واتس‌اپ خلاص شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.