سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله پهپاد آمریکایی به مأرب یمن

منابع خبری اعلام کردند پهپاد آمریکایی در حمله به استان مأرب، دو عضو القاعده را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «البوابة الاخباریة الیمنیة»، منابع خبری محلی از حمله پهپادی آمریکایی امروز (سه‌شنبه) به دو عنصر القاعده در مرکز این کشور خبر می‌دهند.

این پایگاه گزارش کرد که یک پهپاد که احتمالا آمریکایی بوده، به عناصری از سازمان تروریستی القاعده در استان مأرب حمله کرده است.

این حمله به دو سرنشین یک موتورسیکلت در منطقه «حصون آل جلال» در استان مأرب بوده که کشته شدند. این منطقه تحت کنترل نیروها و شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و حزب الاصلاح (شاخه اخوان المسلمین در یمن) است.

عناصر القاعده در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن و تحت سیطره حزب الاصلاح، مثل مناطقی در استان مأرب، البیضاء، شبوة و أبیَن پراکنده و مستقر هستند.

این حمله پهپادی پس از حمله دوشنبه گذشته عناصر القاعده به شبه‌نظامیان متحد امارات در شهر لودر استان ابین در جنوب یمن صورت گرفته است.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی یمن گفت که نیروهای اماراتی مستقر در تأسیسات گازی بلحاف در استان شبوه با خمپاره یک پایگاه تیپ دریایی وابسته به نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری، در این منطقه را هدف قرار دادند که البته این حمله تلفات جانی در بر نداشت.

نیروهای هادی نیز در پاسخ به این حمله یک خودروی نظامی اماراتی را که چند یمنی وابسته به امارات سوار آن بودند، در حین خروج از تأسیسات مذکور توقیف کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.