سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاخص بهره‌مندی از آب روستا‌های بمپور و ایرانشهر به ۹۵ درصد می‌رسد

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با بهره‌برداری کامل از طرح‌های آبرسانی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستا‌های شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر به بیش از ۹۵ درصد ارتقا می‌یابد.

قاسمی مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: آبرسانی به مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور با جمعیت ۶۴ هزارنفر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست و با احداث و تکمیل مجتمع آبرسانی دامن مشکلات آبی مردم روستا‌های حاشیه رودخانه دامن برطرف می‌شود.

او تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های باقیمانده و در دست اجرای روستا‌های شهرستان بمپور و ایرانشهر، شاخص بهره مندی از آب شرب در سطح دو شهرستان به بیش از ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

او افزود: آبرسانی به مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور با جمعیت تحت پوشش ۶۴ هزار نفر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بالغ بر ۱۱۷ کیلومتر خطوط انتقال اصلی و فرعی طرح به همراه حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه و ۱۱ هزار و دویست متر مکعب مخزن ذخیره به طور کامل اجرا گردیده است.

قاسمی افزود: مشکل کمبود آب در روستا‌های فاقد شبکه و دارای تنش آبی بخش مرکزی شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر با بهره برداری از مجتمع آبرسانی غرب و شرق بمپور مرتفع می‌شود.

۸ روستا تا اتمام مجتمع ۴۸ روستایی غرب و شرق بمپور

علی‌رضا قاسمی با اشاره به اینکه تنها شبکه توزیع ۸ روستا باقیمانده است افزود: در صورت استمرار اعتبارات صندوق توسعه ملی تا پایان سال مالی، روستا‌های باقی‌مانده اجرا و طرح به بهره برداری خواهد رسید.


تلاش برای تأمین آب شرب پایدار برای مردم روستا‌های حاشیه رودخانه دامن

قاسمی از مجتمع آبرسانی دامن به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم شهرستان ایرانشهر یاد کرد و تصریح کرد: در حال حاضر اکثر روستا‌های حاشیه رودخانه دامن دارای شبکه فرسوده است و از منابع آب ناپایدار تأمین آب می‌شوند که در مواقع سیلابی شدن رودخانه دامن از مدار خارج می‌شوند و اهالی محترم روستا‌ها دچار مشکل تأمین آب می‌گردند.

او افزود: هدف وزارت نیرو اجرای طرح‌های متعدد آبرسانی برای تأمین آب شرب پایدار در تمامی روستا‌ها است بدین رو با جامع نگری و برنامه ریزی بلند مدت انجام شده، مجتمع ۲۸ روستایی دامن احداث و برنامه تأمین آب، اجرای خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع روستا‌های این بخش دامن، در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفته است.

قاسمی اظهار داشت: با بهره برداری کامل از طرح‌های باقیمانده شاخص بهره مندی از آب شرب روستا‌های شهرستان‌های بمپور و ایرانشهر به بیش از ۹۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

این مقام مسئول در پایان گفت: با تکمیل این طرح ۱۲ هزار نفر از مردم حاشیه رودخانه دامن از نعمت آب شرب و پایدار بهره مند می‌گردند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.