سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی با هزینه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیارد تومان

به مناسبت سی و دومین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران، امروز، طرح‌های صنعت آب و برق خراسان رضوی با هزینه‌ای بیش از ۷۶ میلیارد تومان، با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پارک بین‌المللی آموزش‌های تخصصی فوق توزیع و انتقال با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال آغاز خواهد شد. این طرح برای افزایش مهارت و کاهش خطای نیروی انسانی در بخش‌های انتقال و فوق توزیع راه‌اندازی شده و هدف از آن، ایجاد بستر مناسب برای آموزش اپراتور‌ها و تکنسین‌های تعمیر و نگهداری و جذب توریسم صنعتی در حوزه برق از کشور‌های همسایه است.

او افزود: پروژه دیگر افزایش ظرفیت پست‌های ۱۳۲ کیلوولت خواجه‌ربیع و GIS بوعلی است که بهره‌برداری از پست خواجه‌ربیع با هزینه ۳۲ میلیارد ریال آغاز می‌شود. در پست ۱۳۲ کیلوولت خواجه‌ربیع یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۳۲ کیلوولت با ظرفیت ۳۰ مگاولت‌آمپر نصب و راه‌اندازی شده که هدف از آن افزایش قابلیت اطمینان شبکه، تامین برق برای مشترکین در منطقه مرکزی شهر مشهد و کاهش تلفات در شبکه فشار متوسط است.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت GIS بوعلی یکی دیگر از پروژه‌های قابل افتتاح است، ادامه داد: این طرح نیز با هزینه ۷۴ میلیارد ریال انجام شده و در این پروژه یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۳۲ کیلوولت با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر نصب و راه‌اندازی شده است. این پروژه به بهبود و افزایش پایداری شبکه شهر مشهد و تامین برق مشترکین جدید خانگی و تجاری کمک می‌کند.

ریاحی بیان کرد: افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز در شهرستان کاشمر طرح دیگری بوده که هزینه اجرایی آن ۴۰ میلیارد ریال است. در این پروژه یک پست موبیل با ظرفیت ۱۵ مگاولت‌آمپر نصب و راه‌اندازی شده است. این اقدام موجب افزایش اطمینان شبکه و تامین برق مشترکان جدید در شهرستان کاشمر می‌شود.

او تصریح کرد: همچنین برق‌رسانی به دو روستا با ۳۳ خانوار تحت پوشش با تلاش همکاران شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از دیگر طرح‌هایی بوده که قرار است با حضور وزیر نیرو در قالب سی‌ودومین هفته پویش الف_ب_ایران بهره‌برداری شود. برای این پروژه یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تاکید کرد: همچنین دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام یک مگاوات، جمعا با هزینه ۱۶ میلیارد تومان و نیز یک نیروگاه بادی ۶۶۰ کیلوواتی با ۸.۵ میلیارد تومان هزینه در منطقه خرگرد شهرستان درود نیز طی این مراسم افتتاح می‌شود.

ریاحی اظهار کرد: همچنین طرح آب‌رسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر، طرح دیگری بوده که به همت شرکت آبفای خراسان رضوی در سی‌ودومین هفته پویش هر هفته الف_ب_ایران افتتاح می‌شود. برای این پروژه نیز ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.