سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه تسهیلات به سردخانه داران برای استقرار واحد سورتینگ و بسته بندی میوه

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ارائه تسهیلات به سردخانه داران برای استقرار واحد سورتینگ و بسته بندی میوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، پرویز تومرائی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سازمان جهاد کشاورزی از سردخانه‌هایی که دارای پروانه بهره برداری بوده و آماده ایجاد واحد بسته بندی و سورتینگ میوه در جوار سردخانه هستند با صدور مجوز توسعه ومعرفی به بانک کشاورزی برای بهره مندی از تسهیلات اعتباری حمایت می‌کند.

 تومرائی افزود: با توجه به اینکه سالانه یک میلیون و پانصد هزارتن محصولات باغی در استان تولید می‌شود و همچنین این استان با دارا بودن ۹۶۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری میوه تازه در سردخانه‌های موجود، از پتانسیل وامکانات مناسبی برای رشد و توسعه صنعت بسته بندی میوه تازه برخودار است.

او  تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه بسته بندی و صادرات میوه تازه خوری نظیر سیب، انگور، گیلاس و استفاده از کارتن پلاست در استان انجام شده است و واحد‌های بسته بندی میوه به توانمندی‌های خوبی در زمینه صادرات و راه یابی به بازار‌های جهانی دست یافته‌اند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: امیدواریم با جواز‌های تاسیس صادر شده برای بسته بندی میوه از طرف سازمان جهاد کشاورزی در طی سال‌های اخیر و حمایت‌های جدی که از طرف مسئولان و مقامات عالی استان در زمینه توسعه و ترویج بسته بندی محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد، شاهد رشد فزاینده‌ای در صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی بالاخص، بسته بندی میوه تازه باشیم و بتوانیم محصولات باغی، استان را با ثبت برند اختصاصی، روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی نماییم.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.