سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تربت حیدریه در جایگاه هشتم آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی خراسان رضوی

فرماندار تربت حیدریه گفت: در حالی که دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان به لحاظ جمعیتی رتبه سوم استان را دارد، اما در مدیریت پیشگیری از شیوع کرونا و آمار مبتلایان و فوتی‌ها این شهرستان در جایگاه هشتم خراسان رضوی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه گفت:در نیمه دوم اسفند ماه ۹۸ با پدیدار شدن این ویروس ۵۰ تخت بستری خاص بیماران کرونایی فراهم شد و امروز این ظرفیت به ۲۲۰ تخت ارتقا یافته است.

او افزود: در یک ماهه اول شیوع ویروس توانستیم مهمترین اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی کننده را در شهرستان تولید و مازاد آن را به شهرستان‌های همجوار صادرکنیم.
 
فرماندار تربت حیدریه ادامه داد:راه اندازی آزمایشگاه تخصصی تشخیصکرونا در این شهرستان به عنوان دومین ازمایشگاه مرکزی پس از مشهد و خرید و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز و مخازن تقویت کننده لازم صورت گرفت.

رستمی بیان کرد: همزمان با شیوع فراگیر ویروس و وضعیت حاد و قرمز توانستیم بیمارستان رازی را نیز وارد چرخه درمان کنیم و همزمان حدود ۲۰۰ بیمار کرونایی تحت درمان و مداوا قرار گرفتند.

او تصریح کرد: با برقراری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغی از سوی ستاد پیشگیری و اجرای بی نقص آن و همکاری و تعامل بی نظیر مردم و بازاریان در اجرای طرح هوشمندسازی مقابله با کرونا، توانستیم به رقم اینکه درجمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در رده سوم استان هستیم، اما در مدیریت شیوع و پیشگیری از کرونا و میزان آمار بیمار و فوتی در رتبه هشتم استان قرار گیریم.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: اکنون ۵۵ جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا با ۳۹۰ کارویژه و مصوبه برگزار شده و در موج دوم شیوع ویروس در ۲۱ روز گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی در قالب ۶۲ تیم انجام شده که به ۵۰۰ واحدصنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی تذکر داده شده، جریمه و یا پلمب شده اند.

رستمی اظهار کرد: دراین  ایام دو تن از کادر درمان این شهرستان در حال دفاع از سلامت مردم به شهادت رسیدند و تست ۳۰۰نفر از کادر بهداشت و درمان این شهرستان مثبت شده است.

او افزود: امیدواریم با راه اندازی بیمارستان بزرگ امام حسین (ع) و تجهیز تخت‌های ویژه بیماران کرونایی بتوانیم به جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خدمات شایسته‌تر و بیشتر بدهیم.

انتهای پیام//ا. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.