سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سابق آمریکا: تجزیه کشور جدی است

نماینده سابق کنگره آمریکا درباره احتمال تجزیه این کشور به دلیل اختلافاتی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمده است هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان «جو والش» نماینده سابق کنگره آمریکا در پیامی توئیتری هشدار داد خطر تجریه این کشور بیش از پیش جدی است.

واش که خود جمهوری‌خواه است در توئیتر نوشت: «در مورد موضوع تجزیه: اول آنکه این یک مسئله واقعی است. پیش از ترامپ هم این موضوع مطرح بود که نشان دهنده وجود تفرقه در کشور است. دوم، آنهایی که اکنون به موضوع تجزیه بی‌توجهند همانهایی هستند که آمدن ترامپ را هرگز پیش‌بینی نمی‌کردند.»

او در پایان این پیام توئیتری خود نوشت: برای خلاص شدن از این وضعیت باید سعی کنیم آن را بفهمیم.

بعد از اینکه دادگاه عالی آمریکا به شکایت ترامپ در مورد نتایج انتخابات در این ایالت تگزاس رسیدگی و آن را رد کرد، آلن وست، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان ایالت تگزاس پیشنهاد تشکیل اتحادیه ایالات را داد. او گفت: باید اتحادیه ایالات‌هایی را تشکیل دهیم که به قوانین پایبند باشند. در ادامه او  اعلام کرد: دیوان عالی کشور قانونی را  پایه گذاری کرده که بر اساس آن ایالات می‌توانند قانون اساسی آمریکا را نقض کنند و پاسخگو هم نباشند.

کارشناسان معتقدن اظهارات وست اشاره‌ای تلویحی به تجزیه و جدایی برخی ایالت‌های آمریکا دارد که طبق حکم دیوان عالی آمریکا در سال ۱۸۶۹، اگر به صورت یکجانبه انجام شود مغایر قانون اساسی آمریکاست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
انشاالا به زودی شاهد تجزیه این کشور وحشی خون اشام به 30 کشور کوچک باشیم .امین یا رب الالمین
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا