سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه جامع تحقیقات جنوب کرمان راه اندازی می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از راه اندازی نخستین آزمایشگاه جامع تحقیقات جنوب کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فاطمه سیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مناسبت هفته پژوهش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام اینکه پژوهش یک موضوع بسیار مهمی است که همه کشور‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند، گفت: امسال در حالی هفته پژوهش را پشت سر می‌گذرانیم که همه دنیا برای ساخت واکسن کرونا چشم به پژوهشگران دوخته اند.

او به اقدامات صورت گرفته در بخش تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اشاره کرد و افزود: امسال رشد علمی شاخص h دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از رتبه ۱۴ به ۲۰ رسیده است.

سیدی تصریح کرد: تعداد طرح‌های پژوهشی مرتبط با کرونا، حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از دانشگاه‌های پیشگام در طرح‌های پژوهشی مصوب مرتبط کرونا در سطح کشور است.

او با اشاره به مقالات بین المللی بیان داشت: در سال ۹۹ دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در بخش مقالات بین المللی ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در حوزه فناوری، مجوز مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت صادر شده و تعداد ۱۰ واحد فناور در این مرکز مستقر هستند.

سیدی افزود: تفاهم نامه‌هایی به صورت جداگانه با سازمان صنعت، معدن و تجارت و صندوق پژوهش و فناوری استان منعقد شده که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار را در اختیار واحد فناور قرار دادند تا پژوهشگران بتواند پروژه‌های خوبی را در این حوزه اجرا کنند.

او تصریح کرد: امسال در حوزه فناوری لانه حیوانات مرکز تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاسیس شد که این موضوع، کمک بسیار بزرگی برای پژوهش‌های پایه‌ای پژوهشگران است.

سیدی به موضوع عقرب گزیدگی در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات بزرگ ما در منطقه، عقرب گزیدگی است که در بخش تحقیقات تصمیم گرفتیم بخشی از لانه حیوانات را به حشره شناسی اختصاص دهیم و خوشبختانه در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

او افزود: اقدام به راه اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شده است که در این بخش، بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است و این آزمایشگاه به زودی راه اندازی می‌شود.

سیدی درخصوص راه اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی نیز تصریح کرد: واحد توسعه تحقیقات در بیمارستان امام خمینی جیرفت راه اندازی شده تا اعضای هیئت علمی دانشگاه و افرادی که در حوزه بالینی مشغول به فعالیت هستند به راحتی بتوانند پژوهش‌های خود را انجام دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در سال ۹۹، چهار عنوان کتاب به همت اعضای هیئت علمی به نگارش درآمده و حدود هزار و ۳۰۰ جلد کتاب به میزان بیش از ۵۰ میلیون تومان برای کتابخانه‌های دانشگاه خریداری شده است.

سیدی از برگزاری ۲ کنگره ملی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خبر داد و با اعلام اینکه کنگره ملی دانشجویی سلامت و باروری زنان، ۲۶ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: همایش ملی سلامت و کشاورزی نیز با همکاری دانشگاه جیرفت در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

او لازمه موفقیت کار پژوهشگران را تامین هزینه کافی با در اختیار داشتن امکانات لازم دانست.

سیدی تأکید کرد: تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات، خود را دخیل بدانند و در این امر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.