سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر مشهد:

کاهش اختیارات نظام شورایی ادامه دارد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:تصویب اصلاح لایحه ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی، کاهش اختیارات نظام شورایی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هفته گذشته با مصوبه اصلاح لایحه ارزش افزوده مواجه بودیم، تعیین نرخ عوارض از سوی وزارت کشور با روح قانون اساسی در نظام شورایی متفاوت است.

او افزود: هر مجلسی با هر رویکردی به دنبال تقویت نظام شورایی نیست، توقع از این مجلس این بود که بر نظرات اصلاحی خود در دفاع از نظام شورایی اصرار کند.

بیشتر بخوانید


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این لایحه، عوارض حمل و نقل هوایی که مرتبط با قشر برخوردار است حذف و عوارض حمل و نقل زمینی که مربوط به قشر متوسط و ضعیف است، برقرار مانده است.

حیدری بیان کرد: در کلانشهر زیارتی مشهد، با حذف عوارض حمل و نقل هوایی بخشی از درآمد‌های اداره شهر حذف شد، در حالی که شهر‌های زیارتی بخشی از هزینه‌های خود را از محل حمل و نقل هوایی تامین می‌کردند، مردم مشهد تا کجا باید برای زائران عوارض بپردازند؟ این مورد با شعار مردم انقلابی در تضاد است، چون عوارض حمل و نقل هوایی مرتبط با قشر برخوردار است.

او تصریح کرد: ٨٨ درصد عوارض مردم مشهد به جای این که در اختیار شهر باشد در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد، با حذف عوارض، شهر‌ها چگونه اداره می‌شوند؟ درآمد پایدار از کجا باید تامین شود؟ با این رویه برای تامین هزینه اداره شهر ناچار می‌شویم به سمت تراکم فروشی برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر نیز تاکید کرد: در خصوص این طرح نیز وزارت راه و شهرسازی خلاف قانون عمل می‌کند و مسیر این طرح جدا از مسیر شورا و شهرداری طی می‌شود که موضع ما این است که این طرح غیرقانونی است و از این رو از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم اجازه ندهند این طرح مسیر غیرقانونی خود را ادامه دهد.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.