سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی؛

افزایش ۱۸ درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون/ کمبود ذخایر پلاسمای خون در خراسان رضوی

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال اهدای خون از بانوان خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: باتوجه‌ به کاهش منابع خونی در خراسان رضوی، طرح‌های مشارکتی مختلفی برای رفع این کمبود در آبان و آذرماه امسال برگزار شد که نتایج خوبی به همراه داشته است.

او افزود: براساس آمار‌های ثبت‌شده در ۲ هفته پایانی آبان‌ماه تا پایان ۲ هفته اول آذرماه، ۱۵ هزار و ۶۳۲ نفر از آقایان و  هزار و ۹۲۱ نفر از بانوان به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۶۱۱ آقا و ۹۴۳ نفر از بانوان استان موفق به اهدای خون شدند.
 

بیشتر بخوانید

 
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه ۷.۵ درصد از اهداکنندگان را بانوان و ۹۲.۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی نسبتا بهبود یافته است، اما در بخش ذخایر پلاسما کمبود‌هایی احساس می‌شود لذا از بهبود یافتگان کرونا تقاضا داریم با اهدای پلاسما‌ی خون خود جان بیماران کرونایی را که اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند نجات دهند.

عبداللهی بیان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در جامعه همیشگی است که با اوج‌گیری کرونا این نیاز نیز افزایش یافته است، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسما مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند و مطمئن باشند که همه شیوه نامه های بهداشتی در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.