سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف لاشه ۱۳ کبک وحشی از صیادان متخلف در پارک ملی تندوره

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: صیادان غیرمجاز در پارک ملی تندوره به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست درگز افتادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی غلام زاده سراب رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت: با توجه به گزارش دریافتی از همیاران محیط زیست در ارتباط با صید غیرمجاز پرندگان وحشی کبک و تیهو از سوی متخلفین روستا‌های حاشیه پارک ملی تندوره، ماموران این یگان به منظور پایش شبانه پارک ملی تندوره در برخورد با متخلفین  وارد عمل شدند.

او افزود: ماموران یگان با استقرار شبانه در محل، ساعت ۲۳ موفق شدند یک گروه سه نفره از صیادان غیرمجاز که از طریق پروژکتور کشی در حال صید کبک وحشی در ارتفاعات چرلاق پارک ملی تندوره بودند دستگیر کنند و از آنان لاشه ۱۳ قطعه کبک وحشی و دو دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز ادامه داد: متخلفین ضمن معرفی به مراجع قضایی با واریز مبلغ ۳۹ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، طبق مجازات مقرر در قوانین شکار و صیدغیرمجاز در پارک ملی به مجازات حبس از نود و یک روز  تا سه سال و یا جزای نقدی ۶۰ میلیون تا ۸۵ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

غلام زاده بیان کرد: با آغاز فصل سرما و بارش برف، شاهد هجوم گونه‌های جانوری از قبیل قوچ و میش و  پرندگان وحشی به اراضی اطراف روستا‌ها و مناطق پایین دست هستیم لذا از تمامی شهروندان و دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود با احساس مسئولیت در قبال حفظ محیط زیست و تنوع زیستی شهرستان به عنوان سرمایه ملی، از شکار گونه‌های جانوری پرهیز و هرگونه تخلفات زیست محیطی در طول شبانه روز را به شماره ۰۹۱۵۹۸۲۲۳۹۷گزارش دهند.

انتهای پیام//ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.