سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالمندان در معرض خطر شب یلدای کرونایی

رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت:برای حفظ سلامتی افراد مسن و سالمندان پرهیز از دور همی شب یلدا ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به سالمندان است .

او در ادامه با اشاره به اینکه شاهد روند  نزولی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا  در بیمارستان ها هستیم افزود: نباید از شیوع بیشتر این ویروس غفلت کرد و هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی منجر به بروز موج جدیدی از بیماری کرونا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، مردم از حضور در بازار و مراکز خرید و مکان ها ی پر تردد هم خودداری کنند و با خرید های اینترنتی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کنند.

کرمی با بیان به اینکه شب یلدا شبی برای ادای احترام به بزرگان و دانستن قدر و ارزش یکدیگر است گفت:با توجه شرایط بحرانی بیماری کرونا باید حفاظت از گروه های آسیب پذیربه ویژه سالمندان  را مد نظر داشته باشیم و از برگزاری دور همی شب یلدا خودداری کنیم.

کرمی بیان کرد:در شب یلدای  امسال دید و بازدید از نزدیکان و خویشاوندان  را به صورت برخط (آنلاین) و تماس تصویری با بزرگترها برگزار کنیم تا سلامتی آن ها به خطر نیفتد .

او در ادامه یادآور شد:در حال حاضر با همکاری خوب مردم در زمینه اعمال محدودیت ها، استان از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تبدیل شده است و هرگونه تغییر رفتار مردم می تواند وضعیت بیماری را به حالت قرمز در بیاورد.

انتهای پیام /م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.