سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت برنج با روش حفاظتی و بدون خاک ورزی در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کشت برنج با روش حفاظتی و بدون خاک ورزی برای نخستین بار در زمین‌های زراعی شرکت کشت و صنعت شهید رجایی این شهرستان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: کشت مستقیم برنج برای نخستین بار در شهرستان انجام شده است در هر هکتار ۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم، در روش خشکه کاری ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم و در روش سنتی ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود.

او بیان داشت: کشت مستقیم برنج ایده‌ای نو و در زمینه کشاورزی پایدار است و روش مستقیم مزایایی نظیر کاهش هزینه‌های کارگری و نیروی انسانی و همچنین افزایش سرعت کشت دارد.

زارعی افزود: بعد از برداشت محصول گندم، برای نخستین بار بدون خاک ورزی و به صورت مستقیم عملیات کشت برنج در شرکت کشت و صنعت شهید رجایی دزفول انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول ادامه داد: کشت برنج به روش مستقیم بدون دست زدن به کاه و کلش کشت قبل انجام می‌شود، و ۱۰ تا ۱۵ روز در روش سنتی برای آماده شدن زمین جهت کاشت زمان نیاز است، ولی در کشت مستقیم در کمترین زمان و کمتر از یک روز کشت برنج انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام باابینکه ایران کشور کم آبی هست روش خیلی خوبیه اگر هم در در شمال کشور در اجرا شود در صرفه جویی از منابع آبی در واگر جهاد کشاورزی حمایت کند