سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش تاریخ و فرهنگ یهود در مدارس مغرب

تاریخ و فرهنگ یهود از این پس بخشی از برنامه درسی مدارس مغرب خواهد بود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تاریخ و فرهنگ یهود از این پس بخشی از برنامه درسی مدارس مغرب، اولین کشور در آفریقای شمالی، جایی که اسلام دین اول است، خواهد بود.

سرژ بردگو، دبیرکل شورای جوامع یهودی مراکش گفت: "این تصمیم همانند سونامی و این اولین بار در جهان عرب است. برای سال‌ها، اگرچه پادشاهی مغرب هیچ ارتباط رسمی با اسرائیل نداشت، اما هزاران یهودی با اصالت مغربی برای تجلیل از اعیاد مذهبی به سرزمین‌های اشغالی می‌رفتند."

گفته می‌شود افزودن تاریخ و فرهنگ یهود به برنامه درسی مدارس مغرب از سال ۲۰۱۴ و قبل از اعلام توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی با احتیاط در دوره‌های دبستان آغاز شده بود.

جامعه یهودیان در مغرب از سال ۱۴۹۲ شکل گرفت و تا پایان سال ۱۹۴۰ یهودی‌ها حدود ۱۰ درصد از جمعیت مغرب را تشکیل می‌دادند. اما با آغاز اشغالگری رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ هزاران یهودی به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند. با این حال، مغرب همچنان بیشترین جمعیت یهودیان را در شمال آفریقا داراست.

عصر روز پنج‌شنبه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که مغرب و رژیم صهیونیستی بر سر روابط دیپلماتیک کامل به توافق رسیده‌اند.

پادشاه مغرب در حالی که دست دوستی به صهیونیست‌ها داده، اعلام کرده است که از مسئله فلسطین بر اساس راه حل تشکیل دو دولت مستقل بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و به پایتختی قدس شرقی قاطعانه حمایت می‌کند.

مغرب چهارمین کشوری است که پنج شنبه گذشته با میانجیگری آمریکا به صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پیوست که این تصمیم با مخالفت شدید برخی کشور‌ها و گروه‌ها همراه بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
عجب