سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

قیمت برخی از خودرو‌ها آزاد سازی می‌شود

رئیس شورای رقابت گفت:هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می شود.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آزادسازی قیمت خودرو، گفت: اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا می توان برخی از خودروها را از قیمت گذاری دستوری خارج کرد یا خیر. بنابر آخرین تصمیمات قرار بر است برخی از خودروها که رقیب دارند را از قیمت گذاری دستوری خارج کنیم.

رئیس شورای رقابت ادامه داد:شاید خودروهای شرکت های بزرگ که خودروهایی مشابه خودروسازان دیگر تولید می کنند را از سیستم قیمت گذاری خارج کنیم البته این موضوع در دست بررسی است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ممکن است قرعه کشی حذف شود، گفت: تا زمانی که تولید به اندازه مصرف و تقاضا نباشد، قرعه کشی  انجام می شود اما ممکن است تولید برخی خودروها با تقاضا یا قیمت ها یکی باشد، آن زمان قرعه کشی دیگر معنا ندارد. اکنون که میزان تولید برخی از خودروها با تقاضا برابری ندارد قرعه کشی یکی از عادلانه ترین راه هاست. 


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه برخی خودروها از قیمت گذاری دستوری خارج می شوند، گفت: هر خودرویی که در بازار رقیب داشته باشد از سیستم قیمت گذاری خارج می شود، اکنون کرمان موتور، گروه بهمن، مدیران خودرو و برخی دیگر خودرو تولید می کنند، اگر  خودروهایی که این خودروسازها تولید می کنند با خودروهای ایران خودرو و سایپا در یک کلاس قیمت باشند، چون می توانند رقابت کنند ممکن است از دستورالعمل قیمتی خارج شوند. 

شیوا در خصوص خبری مبنی بر نهادهای تنظیم گفت: برخی در رابطه با نهادهای تنظیم گر صحبت می کند که باید گفت بر اساس ماده ۵۹ مسئول  نهادهای تنظیم گر شورای رقابت است و هیچ مقوله ای نمی تواند وارد آن شود. شورای رقابت اگر تشخیص داد که یک بازاری احتیاج به نهاد تنظیم گر دارد، یا برای شرکتی تشخیص داده شد که نهاد تنظیم گر باید تشکیل شود برنامه ریزی آن باید در شورای رقابت صورت گیرد. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
ازاد کنن یعنی بالا ببرن دیگه . ورشکستسگی خودروساز ها نزدیکه البته ممکنه که با ازاد کردن قیمت خودرو های خارجی ۴ برابر بشه چون کی میاد برای k132حدحدود۸۰۰ میلیون پول بده میره پژو۲۰۰۸ بخره که اونم یک دفعه میشه ۳ میلیارد .تمام این ها حدود ۲ ماه دیگه اتفاق میافته
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
از ابتدا تصمیم همین بود که قیمت کارخانه را به بالای نرخ بازار برسانند تادیگر قرعه کشی معنایی نداشته باشد/به حرفاشون دقت کنید دوستان
بدبخت شدیم
۲۰:۳۲ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
واقعا برای اقای شیوا متاسفم.چون همین چندماه پیش درشبکه تلوزیون خودش میگفت خودروی سایپا کیلویی چند.نمیدونمم واقعا چیشده یکدفعه انقدررنگ عوض کرده.واقعا درخواست میکنم ازقوه قضاییه پیگیری کنید تا دستهای پشت پرده خودرو که مافیای اصلی هستند.مشخص شوند وشرشان رااززندگی مردم بچینن.فقط شکایت به سایت های قوه قضاییه همین والسلام مگراینکه اقای ریییسی به دادمردم بدبخت برسه
ایرانی
۱۸:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
چرا قیمت بازار رو به کارخانه نزدیک نکردین چرا باعث گرانی خودرو شدید کسی که ثبت نام کرده بعد از چندین ماه باید مطابق بازار پول بده بدای ماشینش این انصافه این انسانیت بترس از روزیکه مردم به خشم بیانو دمار از روزگارتون دربیارن.
همراه
۱۰:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
من میگم شماهرچقدتونستیدببریدبالاولی تویی که قیمت گذاری میکنی سه روزلباس کارگری بپوش تمام حسابتوجایی امانت بزارخودتومثل یه کارگرصفرکن بعداگه به خودت فوش ندادی ونگفتی این چه کاری هست اول به من فوش بده ولی اگه به خودت فوش دادی دیگه این قیمت گذاری مسخره روجمع کن
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
کدام خودروها؟
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
جالبه
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای خودرو سازی ک فقط فکر منافعشه اونم از جیب ملت
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم برای خودرو سازی ک فقط فکر منافعشه اونم از جیب ملت
محسن
۰۷:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
عجباااا
ارین
۰۶:۳۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
متاسفم برای خودم
محمد
۰۶:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
این بازی ها چیه که راه انداختین

وقتی گفتید قیمت بازار ده درصد بالاتر از کارخانه باشه قیمتا داشت میومد پایین چرا اجراش نکردید و گفتید لغو هست؟؟

چون‌دیدید واقعا یه برنامه خوب هست و قیمتارو واقعا داره میاره پایین ؟؟؟؟

خودتونم میدونید جلوی قیمتای نجومی بازارو خیلی راحت میشه گرفت
ایرانی
۲۲:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
بخدا قسم منم به عنوان یه ثبت نام کننده دنا پلاس اگه اینجور بشه
انصراف میدم
شورشو در اوردین دیگه
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خواهشا با این طرحهای ناقصتون بیشتر از این فاتحه بازار خودرو رو نخونید .این چیزی که تو سر شما میگذره یعنی به عنوان مثال باید یه دنا پلاسو به قیمت یک آریزو فایو ثبت نام بکنیم!!
الهیار
۱۹:۳۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد شود بعد بگویند قیمت ها رقابتی بشود خودرو های چینی که با تمام آپ شن ها برای اروپا و انگلیس ۱۰ ت ۱۴ هزار دلار است برای ایرانی ها همان خودرو ها ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار با دلار ۲۵۰۰۰ هزار تومانی تمام میشود. فساد و ایجاد نارضایتی را تحریم و امریکا ایجاد نمی کند بلکه مدیران فاسد ایجاد می کنند
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ای کاش خلخالی بود .
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چرا واقعیت گرا نیستند ۸۰٪ ثبت مام کننده دلال هستند یک راه کار برای جلوگیری از ثبت نام دلال ها پیدا کنی حل می شود
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
قیمت خودرو غیر منطقی بالا رفته
وطنم ایران
۱۵:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای تمام تولیدات دو شرکت انحصاری باید هرچه سریعتر کاهش یابد و به دلال بازی،نفوذ در سازمانها و سوء استفاده از موقیت انحصاری در جهت گرانی چندبرابری پایان داد
ناشناس
۰۵:۴۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دقیقا
شوقی
۱۵:۱۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
نخود کیلو ۷۵۰۰ بود مرغ ۱۱ تومان امروز نخود ۲۶ تومان مرغ ۲۱ تومان یا کرایه تاکسی ۲۵۰۰ بود ۴ تومان شد ولی لپه ۱۱ تومان ۴۰ تومان شد
مصطفی
۱۵:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت چه گلی به سر مردم زده آیا توانسته جلوی گرانی و قیمت سرسام اور خودرو را بگبرد .
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
الان هیچ خودرویی رقیب نداره توی بازار چی داری میگی؟
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
والا من این همه نوشتم اسمم درنیامده
کجاست عادلانه؟
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید بعد آزاد کنید قیمت ها را و ببینید با کدوم ماشین میتونه رقابت کنه ماشین هاتون!
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
هر دم از این باغ بری می رسد....
علی
۱۴:۳۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
هر وقت تعرفه واردات را صفر کردید، اجازه اینکار را دارید
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خیلی هم خوبه واردات رو آزاد کنید قیمت داخل را هم آزاد کنید.
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد نمیکنید حداقل فحش رو آزاد کنید تا گوشه ای از خشم ملت رو احساس کنید
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
شیرمادرت حلالت
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
متاسف
بلوچ
۱۴:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ظلم شما همواره به مردم‌ ادامه داره‌...خون مردم روتوشیشه‌ کردین
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.قوه قضاِییه لطفا به این مسِئله ورود کند.
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
فعلا ک ورود نمی کند
ارش بیکار
۱۴:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مردم رو چی فرض کردید ؟ وقتی قیمت گذاری آزاد میشه باید واردت خودرو هم آزاد بشه باید تعرفه های گمرکی ماشین زیر ده درصد بیاد نه 100 درصد باشه.
چرا اینقد رد حق مردم ظلم میکنید
متاسفم که بهترین دوران زندگیمون رو به فنا دادید
نصیروندگرمی
۱۴:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای خودرو باید هرچه سریعتر به یک چهارم کاهش یابد و فروش فقط بصورت قرعه کشی و با نظارت کامل به افراد فاقد خودرو باشد،مردم عزیز ایران لطفا انتقادات خود به گرانی بیش از حد قیمت کارخانه ای دو شرکت انحصاری خودرو علاوه بر ثبت در باشگاه خبرنگاران جوان،از طریق نامه الکترونیکی و ارسال نظرات به سایت ،سازمان بازرسی کل کشور،قوه محترم قضائیه،سایت رییس جمهور اقای روحانی،مجلس و سایر نهادها نیز ارسال فرمایید،امید هست رسیدگی کنند و شاهد کاهش هرچه سریعتر قیمت کارخانه ای خودرو و به تبع ان بازار باشیم،فقط با اتحاد و یکدلی مردم میتوان قیمت خودرو را کاهش داد.باتشکر
ناشناس
۰۵:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان!!!
ممنون که نظرات ما رو منتشر میکنید
محسن ایرانی
۱۳:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.چرای شورای رقابت در عوض دفاع از حقوق مردم و جلوگیری از گرانی بیش از سه برابری قیمت کارخانه ای خودرو، ان هم فقط در طول چندماه به شورای رفاقت با خودروسازان انحصاری و دلال تبدیل شده،قیمت کارخانه ای خودرو خصوصا در دو شرکت کاملا انحصاری باید حداقل به یک چهارم کاهش یابد و فروش فقط بصورت قرعه کشی و به افراد فاقد خودرو عرضه شود تا جلوی دلال بازی این دو شرکت گرفته شود.باتشکر
امیر
۱۳:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
جالبه. با این قیمت های فوق نجومی هنوز میخان آزادسازی کنن. چی رو برادر من؟ کاشکی حقوق ما کارگرای بدبخت هم آزادسازی شه
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
امروز خودروهای ایران خودرو در بازار 5 الی 10 میلیون گرونتر شده نسبت به دیروز
محمد علی
۱۳:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خجالت بکشید ، تا کی میخواهید این خودرو های بی کیفیت را به مردم بفروشید اونم با قیمت گزاف
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اسمش شورای رقابته یا شورای ظلم به قشر فقیر؟ شورای طرفداری از قیمت های کذایی به اصطلاح خودروسازاها !
مرتضی
۱۳:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مقصر مردم هستند که توی قرعه کشی ها ثبت نام کردند اگر ثبت نام انجام نمی شد و کسی تا شش ماه ماشین نمی خرید بعد کارخانه ها اینطوری برخورد نمی کردن مثل اینکه این کشور مسئول نداره ماشین تولید می کنند با تکنولوژی چند دهه قبل بعد قیمت گذاری می کنن در حد اعلا این هم از مدیریت جهادی و انقلابی
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
شورای رقابت به شورای رفاقت با خودروسازان انحصاری تبدیل شد و باعث افزایش دههابرابری خودرو شد....
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به حال ما فقیر بیچاره ها چه خوبی و چه نفعی داره؟
محسن مغان گرمی
۱۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
سلام.قیمت کارخانه ای دو شرکت انحصاری خودرو باید حداقل به یک سوم کاهش یابد و فروش فقط بصورت قرعه کشی و بانظارت کامل باشد،همین اقای شیوا سال گذشته گفته بود قیمت واقعی خودروهایی مثل پراید یازده میلیون تومان هست،که قطعا در ارشیو صداو سیما موجود هست،حال چرا شورای رقابت به شورای رفاقت با خودروسازان انحصاری تبدیل شد و باعث افزایش دههابرابری خودرو شد،مردم دیگر توان خرید ندارند،تکنولوژی این خودروها مربوط به سی سال پیش هست،دلار ریزش شدید کرده،بسیاری قطعات خودرو با یک دهم قیمت داخلی سازی شده،قیمت کارخانه ای حداقل باید به یک سوم کاهش یابد تاکمی عادلانه شود.باتشکر
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
طبقات ضعیف جامعه را در یابید
عباس
۱۳:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ای مثلا خودرویی ها و ای مثلا شورای رقابتی ها آزاده باشید
این چند روز دنیا به دوز و کلک بازی ها نمی ارزه
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
منظور از رقیب چیه واقعا
مردم مجبورن خودروهای داخلی بخرم وسلام
reza
۱۲:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
آقای شیوا حقیقا چند درصد سهام ایران خودرو و سایپا رو داری؟ صبح که بیدار می شوید دنبال راهی می گردید که قیمت خودرو رو افزایش بدید.
لشکری
۱۲:۴۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
..باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کنید....مثه اینکه این آقا‌‌‌ درد ملت رو نمیفهمه....میگن قیمت کارخانه بالاست باید کاهش پیدا کند...پاتونو گذاشتین رو گلوی ما مصرف کننده های واقعی و اقشار ضعیف ...قیمت کارخانه رو کاهش بدید...چه ماهایی که نزدیک ۱ ساله ثبت نام کردیم چه اونایی که حالا میخوان ثبت نام کنن نمیتونیم تکمیل وجه کنیم با چه زبونی بگیم قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کند
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
جرآت دارید واردات خودرو رو آزاد کنید برای همه مردم.هرکی خواست بتونه وارد کنه خودش.نو یا دسته دوم.اونوقت این آهن پاره ها رو هیچ عاقلی نمیخره
علیرضا
۱۲:۳۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
رقیب یعنی شما واردات خودرو را آزادکنید اونم برا کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی نه فقط ایراندخودرو وسایپا بعدش قیمت آزاد کنید ببنید کسی خودروی شما را میخرند اونوقت ببنید پرایدم با یک ملیون تومانم نمیخرن
تریلی
۱۲:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخونه صد تمن هم ارزون نشد اما میکن قیمت بازار اومده پایین اگه راست میکین چرا هر سه ماه افزایش قیمت دارین رانا پلاس اشغال صدو چهل میلیون کارخونه تو مهرماه الان که دی ماه هست ایران خودرو تو کارخونه میده صدو هشتاد میلیون باز میکن قیمت اومد پایین
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
چرا دستمزدها هر سه ماه مطابق تورم افزایش نداره ؟
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
پس واردات رو هم آزاد کنید
فرزاد
۱۲:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
اگر راست میگید واردات را آزاد کنید تا ببینم این به اصطلاح خودرو ها را کی میخوره. به اسم حمایت از تولید داخلی خوب پول به جیب یک عده میرسه.
خدا خودت به دادمان برس س س
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خدا خودت به دادمان برس
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
تنها راه کاهش قیمت خودرو آزاد سازی آن است شاید در اول این طرح افزایش قیمت داشته باشیم ولی بعد مدتی قیمت ها کاهش پیدا میکنند
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
این در صورتی درست هست که بازار از انحصار ایرانخودرو و سایپا خارج بشود.
یک ایرانی
۱۲:۱۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
باز هم میخوان گرون کنن قیمت کارخونه رو شیوا رو بهش پول خرووندن شده از خودشون ازاد سازی قیمت شرکتای ورشکسته خودرو ساز
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
واردات خودرو هم آزادسازی بکنید فقط بلدید پدر مردم و در بیارید به خدا قسم هیشکی این هارو نمیخره اگه واردات آزاد بشه بدون تعرفه
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
قیمت ها بالاس