سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ربات ها ریسک پذیری انسان ها را افزایش می‌ دهند

محققان با انجام آزمایش های اخیر خود متوجه شده اند ربات ها می توانند ریسک پذیری کاربران را به شدت افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ربات‌های هوشمند می‌توانند افراد را به انجام ریسک‌های جدید ترغیب کنند و شجاعت آن‌ها را افزایش دهند. یانیو هنوچ، یکی از محققان پروژه مدیریت ریسک از دانشگاه ساوت‌همپتون در رابطه با تحقیق‌های صورت گرفته اظهار داشت: "ما می‌دانیم که اعمال فشارهای همسان می‌تواند رفتارهایی که منجر به انجام ریسک می‌شوند را افزایش دهند. با افزایش ارتباط انسان با دنیای فناوری از راه‌های فیزیکی و اینترنتی، این یک امر مهم است که ما از تاثیر فناوری بر روی رفتارهای انسان باخبر شویم".

در تحقیق جدید ۱۸۰ دانش‌آموز آزمایش BART را صورت دادند. در این آزمایش رایانه از کاربران می‌خواهد تا با فشار دادن کلید‌های مشخص یک بادکنک را به نمایش درآورند. با هر بار فشار دوباره کلید مخصوص بادکنک نمایان شده باد می‌شود و همچنین یک سکه به حساب مجازی شرکت کننده اضافه می‌شود.

نکته قابل توجه این آزمایش آن است که بادکنک مورد نظر احتمال انفجار دارد و کاربرانی که بیش از اندازه آن را باد کنند نه تنها بادکنک خود را از دست می‌دهند بلکه سکه‌های دریافتی آن‌ها نیز حذف می‌شوند. کاربران طی این آزمایش می‌توانند پیش از نابودی بادکنک سکه‌های خود را برداشته و مرحله بعدی را آغاز کنند.


بیشتر بخوانید


نتایج آزمایش تاثیر ربات‌ها بر ریسک‌پذیری انسان

بر اساس گزارش منتشر شده، یک سوم از بازیکنان به تنهایی این آزمایش را انجام دادند، یک سوم دیگر در کنار یک ربات که تنها در ابتدا اطلاعات را عرضه کرده بوده‌اند و یک سوم آخر نیز در کنار رباتی بوده‌اند که پس از عرضه اطلاعات از کاربران حین آزمایش علت توقف در باد کردن بادکنک را می‌پرسیده است. نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد کاربرانی که توسط ربات مورد پرسش قرار می‌گرفتند ریسک بیشتری را صورت داده‌ و بادکنک‌های بیشتری را از دست داده‌اند. این افراد همچنین در مجموع سکه‌های بیشتری را نسبت به دیگر گروه‌ها کسب کرده‌اند. محققان اکنون باور دارند با انجام آزمایش‌های بیشتر می‌توانند تاثیر دقیق ربات‌ها بر روی افراد را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.