سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه از اظهارات آمریکا در خصوص صحرای غربی انتقاد کرد

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اظهارات آمریکا در خصوص وضعیت صحرای غربی را عاملی برای افزایش تنش‌ها در این منطقه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه روز شنبه در خصوص سیاست واشنگتن در قبال صحرای غربی هشدار داد و گفت که موضع جدید آمریکا  تلاش‌های سازمان ملل برای حل موضوع صحرای غربی را به بن‌بست می‌کشاند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره اظهارات آمریکا درباره منطقه صحرای غربی آمده است: «اقدام واشنگتن در پذیرش حق حاکمیت مراکش بر صحرای غربی می‌تواند تلاش‌های سازمان ملل با هدف حل درگیری‌ها را تضعیف کرده و به خشونت‌های جدید در منطقه منجر شود. با این تصمیم، دولت آمریکا قصد دارد تا چارچوب قوانین بین‌المللی درباره صحرای غربی را تضعیف کند».

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه در پیامی توییتری نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرده، دونالد ترامپ در توییت دیگری هم نوشت: «مغرب در سال ۱۷۷۷ ایالات متحده آمریکا را به رسمیت شناخت و بهتر است که ما حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت بشناسیم».

رباط به ازای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پذیرش حاکمیت خود بر صحرای غربی را از سوی آمریکا گرفت و همچنین مقرر شده که واشنگتن تعدادی پهپاد نظامی به مراکش بفروشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.