سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوره‌های آهک‌پزی شهرک صنعتی کرمان بالاخره کی جا به جا می‌شوند؟

شهردار کرمان گفت: ستاد کارگروه ساماندهی کوره‌های آهک پزی شهرک صنعتی کرمان تشکیل شد و مهلتی برای انتقال آن‌ها به مکان جدید داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر وضعیت اضطراری را در شهرک صنعتی و سایر نقاط حاشیه نشین کرمان شاهد هستیم و با مشکلات پیچیده‌ای در این زمینه رو به رو هستیم و این در حالی است که سال‌ها درباره لزوم ساماندهی حاشیه نشینی صحبت شده، اما شاهد اقدامات اجرائی تاثیرگذاری در این زمینه نبوده‌ایم.

کوره‌های آهک پزی موجود در شهرک صنعتی برای سلامت عمومی تهدیدی جدی محسوب می‌شود لذا ساماندهی و انتقال آن‌ها باید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و مهلتی قطعی برای ایجاد زمینه‌های انتقال کوره‌های آهک پزی  تعیین شده است.

پیش از این معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: انتخاب زمین ۷۰ هکتاری در دشت زحمتکشان به منظور انتقال کوره‌های آهک‌پزی بر اساس توجه به مسائل زیست محیطی و نزدیکی آن به خدمات زیربنایی مورد نیاز انجام شده است و در فاز دوم نیز ۷۰ هکتار زمین برای انتقال کوره‌های جدید پیش‌بینی شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما در همین راستا  سید مهران عالم‌زاده شهردار کرمان درباره آخرین وضعیت انتقال کوره‌های آهک پزی به خارج از شهر کرمان گفت: ستاد کارگروه ساماندهی کوره‌های آهک پزی واقع در شهرک صنعتی تشکیل شد و مهلتی برای انتقال آن‌ها به مکان جدید داده شد که در همین راستا مقرر شد تعطیلی کوره‌ها به تدریج صورت گیرد، زیرا برخی از این کوره‌ها همچنان در حال پخت و در برخی از این کوره‌ها نیز مواد اولیه برای پختن تخلیه شده است.

اوی با تاکید بر آنکه باید کوره‌های آهک پزی به سایت جدید منتقل شوند، تصریح کرد: تعطیلی این کوره‌ها به راه‌اندازی مکان جدید وابسته نبوده و باید در زمانی که به آن‌ها ابلاغ می‌شود کوره‌های خود را تعطیل کنند.

شهردار کرمان بیان کرد: شهرداری باید مجوز تعطیلی این کوره‌ها را صادر می‌کرد که ما طبق قانون این کار را انجام داده ایم و مقرر شده شهرداری منطقه ۴ با همکاری اتحادیه، بازرسی از روند فعالیت این کوره‌ها به صورت ویژه انجام داده و به آن‌ها تاریخ تعطیلی تعیین شده را اعلام نمایند.

عالم زاده در تشریح آخرین وضعیت کوره‌های آهک پزی در این شهرک صنعتی کرمان گفت: تعدادی از این کوره‌ها تعطیل هستند و تعدادی نیز اعلام کرده اند که زمان مهلت قانونی تعیین شده برای آنها، تعطیل خواهند کرد، اما متاسفانه برخی از کوره‌ها برای ۲ ماه آینده‌شان سنگ (مواد اولیه) را خالی کرده‌اند که مقرر شد در شورای پیشگیری از وقوع جرم این موضوع مطرح شود تا تصمیم‌گیری در این زمینه صورت گیرد.

دکتر "سیدمصطفی آیت‌الهی‌موسوی" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این زمینه گفت: مهلت تعیین تکلیف کوره‌های آهک‌پزی واقع در شهرک صنعتی پایان آذرماه به اتمام خواهد رسید.

او با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله واگذاری زمین به صاحبان کوره‌ها هستیم، تصریح کرد: این زمین انتخابی از نظر زیرساختی هیچ مشکلی ندارد و تنها باید آب، برق و گاز آن‌ها تامین شود ضمن آنکه در استعلامات باید برآورد قیمت شود تا در این باره تصمیم گرفته شود و تا پایان این هفته دستگاه‌ها جواب استعلامات را ارسال خواهند کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان افزود: گاز کوره‌های آهک پزی واقع در شهرک صنعتی بعد از زمان پایان مهلت انتقال به مکان جدید، قطع خواهد شد، اما برای کوه‌هایی که کوره چیده بودند یا کوره آن‌ها در حال پختن است به کار خود تا پایان عملیات کوره پزی ادامه خواهد دادند و مابقی در مهلت مقرر جا به جا می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.