سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعضای باند ۳ نفره زوگیران در شیراز دستگیر شدند/کشف ۱۴ هزار کیلو ماهی خشک قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۲۲ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۲ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

توقیف پراید و کشف ۱۷۰ کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری پراید و کشف ۱۷۰ کیلو تریاک و حشیش در محور اصفهان-شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک سواری پراید قصد انتقال مواد مخدر به شیراز دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله مأموران به محور اصفهان-شیراز اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس، خودرو پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۱۳۰ کیلو حشیش و ۴۰ کیلو تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری پراید با ۳ سرنشین که اسکورت محوله بود نیز توقیف شد، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

اعضای باند ۳ نفره زوگیران دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز گفت: اعضای باند ۳ نفره زورگیران به عنف مغازه در کمتر از ۵ ساعت با هوشیاری پلیس دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت به عنف مغازه در محله تاچارا شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری "۲۳ گلدشت" برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه، شاکی به ماموران اعلام کرد که بامداد امروز ۲۰ آذرماه سال جاری در مغازه مشغول کار بودم که ۳ نفر با سر و صورت پوشیده با سلاح سرد وارد شدند و با تهدید، مقداری نوشیدنی، آجیل، یک دستگاه پوز و مبلغ ۳ میلیون ریال وجه نقد را سرقت و متواری شدند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: ماموران کلانتری "۲۳ گلدشت" با اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از ابزار‌های پلیسی، موفق شدند در کمتر از ۵ ساعت اعضای باند ۳ نفره سارقان به عنف را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در سوابق متهمان جرایمی از جمله حمل و توزیع مواد مخدر، سرقت مغازه، اراذل و اوباش و... به چشم می‌خورد، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه آنان، همه اموال مسروقه کشف و تحویل شاکی شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان تاکنون به ۷ فقره سرقت به عنف مغازه و موبایل قاپی از شهروندان اعتراف کرده‌اند، اظهار داشت: این سارقان حرفه‌ای تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف قرص و پودر مکمل بدن‌سازی قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۹ هزار و ۳۸۰ عدد قرص و ۱۳۴ کیلو پودر مکمل بدن سازی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری "۲۲ آزادگان" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک باند قاچاق تهیه و توزیع دارو‌های مکمل در بلوار "مدرس" در حال فعالیت می‌باشند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از محل اختفای آنها، ۹ هزار و ۳۸۰ عدد قرص و ۱۳۴ کیلو پودر مکمل بدن‌سازی خارجی قاچاق کشف کنند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، اظهار داشت: در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شیراز با هشدار در خصوص عواقب مصرف دارو و مکمل‌های غذایی بی‌کیفیت و تقلبی قاچاق، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ترخیص ۱۲۹ دستگاه موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های جهرم

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم از ترخیص ۱۲۹ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد.

سرهنگ دوم علی‌اصغر محمدپور بیان کرد: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در شهرستان جهرم به مرحله اجرا درآمد.

او گفت: با تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرایمی که به علت دیر کرد دو برابر شده اند مورد بخشودگی واقع می‌شوند.

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم با اشاره به اینکه از ابتدای این طرح تا کنون، ۱۲۹ دستگاه موتورسیکلت ترخیص شده است، اظهار داشت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه ازدحام با توجه به بیماری کرونا، ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند و در صورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث، گواهینامه و یا پلاک، می‌توانند با اخذ تعهد نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

سرهنگ دوم محمدپورعنوان داشت: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

کلاهبرداری ۱۸۰ میلیون ریالی به بهانه سرمایه گذاری دربورس

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری فردی که به بهانه سرمایه گذاری در بورس اقدام به کلاهبرداری ۱۸۰ میلیون ریال کرده بود خبرداد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم به بهانه سرمایه گذاری در بورس و پرداخت سود مشارکت در بازار فروش سهام، مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال را از وی کلاهبرداری کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری کار‌های تخصصی و اقدامات فنی، موفق شدند این فرد کلاهبردار را در مرودشت شناسایی و آن را دستگیر کنند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۱۸۰ میلیون ریالی از شاکی اقرار کرد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ زینلی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو و کلاهبردار، هرگز نام کاربری، رمز عبور بورسی، رمز اول و دوم کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و قبل از سپرده گذاری و فعالیت در این زمینه، آموزش‌های لازم را از سوی کارشناسان دریافت کنند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

۲ کشته بر اثر واژگونی زانتیا

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری زانتیا در کمربندی شهرستان شیراز، ۲ نفر در دم فوت کردند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در کمربندی شهرستان شیراز به مأموران پلیس راه اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری زانتیا با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن هر ۲ نفر بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند، عنوان داشت: رانندگان عزیز همواره با آرامش، هوشیاری و دقت رانندگی کنند و فرصت کم را با سرعت غیر مجاز جبران نکنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

اجرای طرح پاکسازی و جمع‌آوری ۲۲ معتاد متجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح پاکسازی در نقاط آلوده و جمع‌آوری ۲۲ معتاد متجاهر طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان عنوان داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و درخواست‌های مردمی، پلیس طرح شناسایی معتادان و توزیع کنندگان موادمخدر را طی هفته گذشته در شهرستان کازرون اجرا کرد.

اوبا بیان اینکه ماموران در اجرای این طرح، ۲۲ معتاد متجاهر را جمع آوری و پس از تشکیل پرونده جهت بازپروری تحویل کمپ دادند، تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح‌ها همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون عنوان داشت: موادمخدر خطرناکترین پدیده جامعه به حساب می‌آید که جز تباهی، نابودی، بیماری، پشیمانی و مرگ چیزی به دنبال نخواهد داشت.

توقیف ۳۱ دستگاه وسایط نقلیه قانون‌گریز در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح پاکسازی و ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۲ هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی گفت: در پی استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز و پاکسازی نقاط آلوده، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود و با هماهنگی مقام قضائی به اجرای طرح‌های مذکور پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۴ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۱ معتاد و خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: کشف ۱۹۳ عدد قرص روانگردان، توقیف ۳۱ دستگاه وسایط نقلیه قانون‌گریز و پلمب ۶ واحد صنفی متخلف از دیگر نتایج بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

توقیف کامیون و کشف ۱۴ هزار کیلو ماهی خشک قاچاق

فرمانده انتظامی بوانات گفت: ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان موفق شدند در بازرسی از یک کامیون، ۱۴ هزار کیلو ماهی خشک قاچاق به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال را کشف کنند.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور خرمبید به بوانات، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۴ هزار کیلو ماهی خشک قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ مزارعی عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرقت در شیراز و کشف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۴ راس احشام مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت احشام در یکی از روستا‌های شیراز و متواری شدن سارقان به سمت شهرستان ممسنی، موضوع شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پاسگاه "فهلیان" این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت مزدا حامل احشام که در حال تردد بود مشکوک شدند.

سرهنگ "نیکبخت" با بیان اینکه ماموران موفق شدند پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را توقیف کنند، افزود: در بازرسی اولیه مشخص شد که خودرو حامل ۱۴ راس احشام دارای سابقه سرقت از شیراز هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به معرفی سارق و همدستش به مرجع قضائی، از عموم شهروندان خواست با توجه به قیمت بالای احشام باید اصول حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام را رعایت کنند و نگهبانان خود را کاملا توجیه کنند تا شاهد کاهش وقوع سرقت باشیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.