سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف‌گذاری جذب ۲۰ هزار حامی جدید برای ایتام خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از هدف‌گذاری این نهاد برای جذب ۲۰ هزار حامی جدید برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون سه هزار و ۱۴۵ یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند که ۸۳۳ نفر آنان کمتر از ۱۰ سال، هزار و ۹۵۱ آنان بین ۱۱ تا ۱۸ و ۳۶۱ نفر آنان نیز تا ۲۵ سال هستند.

الهی راد حمایت از ایتام بالای ۱۸ سال را ویژه تأمین کمک‌ هزینه تحصیلی و جهیزیه عنوان کرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تعداد فرزندان محسنین را دو هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: به‌تازگی نیز کودکان نیازمند جدیدی در قالب طرح محسنین شناسایی‌شده‌اند که به‌زودی به تعداد این کودکان افزوده می‌شوند.

الهی راد تعداد حامیان فعال استان خراسان شمالی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین را ۲۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: هر حامی به‌طور میانگین حدود ۱۰۰ هزار تومان به‌حساب کودکان یتیم و نیازمند این نهاد پول واریز می‌کند.

او  همچنین به برنامه جدید این نهاد در چشم‌انداز سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال میزان سرانه دریافتی ایتام را به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین به اجرای طرح هر کارمند یک حامی در استان اشاره کرد و افزود: استان خراسان شمالی دارای ۳۲ هزار کارمند رسمی و غیررسمی است که امیدواریم بتوانیم ۲۰ درصد این افراد را به حامیان طرح اکرام پیوند بزنیم.
الهی راد در ادامه به برنامه‌های توانمندسازی کمیته امداد اشاره کرد و گفت: ازجمله طرح‌های در دست اجرا در حوزه توانمندسازی مددجویان طرح راهبری شغلی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی درازای استخدام هر مددجو در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی و پرداخت حق بیمه مددجویان تا دو سال را ازجمله بسته‌های تشویقی در حمایت از کارفرمایان عنوان کرد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.