سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ترافیک در مشهد با اعمال محدودیت تردد و دریافت عوارض

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد گفت: بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی مشهد ایجاد محدودیت‌های تردد و پرداخت عوارض‌های سنگین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود ریاضی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهرمقدس مشهد اعمال محدودیت‌های تردد و دریافت عوارض برای تردد وسایل نقلیه خصوصی است.

او افزود: از سوی شهرداری مشهد لایحه‌ای برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر به شورا ارائه شد و مطالعات و بررسی‌های کارشناسی زیادی درباره جوانب مختلف آن از جمله موارد اجتماعی و ترافیکی صورت گرفت و قرار بر اجرای آن شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اما هفته گذشته پس از اینکه شهرداری اعلام کرد قرار است مطالعات جدیدی درباره این موضوع انجام و تجربیات شهر تهران درباره هسته مرکزی شهر نیز در این طرح مورد استفاده قرار بگیرد، شورا با توجه به اینکه در شرایط فعلی کرونا ترافیک در این منطقه روان است با پیشنهاد شهرداری موافقت کرد و تصویب و اجرای آن را به تاخیر انداخت تا شهرداری آخرین مطالعات، برنامه‌ها و پیشنهادات خود را درباره این موضوع تکمیل و ارائه کند.

ریاضی بیان کرد: از طرفی اگرچه موضوع ایجاد پارکینگ در میدان شهدا و محور‌های دیگر منتهی به حرم مطهر نیز از سوی شهرداری مطرح شده، اما هنوز این موضوع به تصویب شورا نرسیده است، به هرحال بهترین راه حل برای مدیریت ترافیک هسته مرکزی مشهد ایجاد محدودیت‌های تردد و پرداخت عوارض‌های سنگین برای تردد وسایل نقلیه خصوصی در این منطقه است که این موضوع در همه دنیا نیز اجرا می‌شود و افراد برای ورود به منطقه مرکزی شهر هزینه پرداخت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

او تصریح کرد: اما چون هسته مرکزی مشهد بر عکس سایر کلان شهر‌های دنیا که یک منطقه تجاری و نیز یک منطقه زیارتی است اجرای این موضوع باید با کمی احتیاط و بررسی جوانب آن انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد تاکید کرد: همچنین اقداماتی برای توسعه پیاده راه‌ها در این محور‌ها در دستور کار قرار گرفته است به طوری که مثلا بخش زیادی از خیابان شیرازی پیاده راه خواهد شد و قرار است افزایش پیاده راه‌ها به منظور نهضت پیاده رو سازی در تمام محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی در بودجه سال آینده مشهد مورد توجه قرار بگیرد.

ریاضی اظهار کرد: یکی از موارد دیگری که در جهت کاهش ترافیک در این منطقه تاثیرگذار است، افزایش تردد وسایل حمل و نقل عمومی است، از این رو طبق برنامه‌ها و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد تا پایان امسال خط ۳مترو در محدوده میدان شهدا به حرم مطهر رضوی و سپس پایانه مسافربری امام رضا (ع) به بهره برداری خواهد رسید که این موضوع علاوه بر کاهش تردد در هسته مرکزی شهر، خط ۳ مترو را به خطوط ۱ و ۲ نیز متصل خواهد کرد و تاحدود زیادی بار ترافیکی هسته مرکزی شهر را کاهش و زائران با مشکلات کمتری در تردد در این منطقه مواجه خواهند شد.

او افزود: همچنین تقویت ناوگان اتوبوسرانی در این محدوده باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و فاصله زمانی خطوط تا حد ممکن کاهش پیدا کند تا شهروندان و زائران به ویژه اقشار سالمند و کم توان بتوانند از این خدمات برای تشرف به حرم مطهر رضوی و تردد در هسته مرکزی شهر استفاده کنند.
 
انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.