سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی سه نفر به دادگاه به علت برگزاری مجالس در فیروزه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه گفت: تغییر وضعیت شهر به معنای این نیست که بیماری وجود ندارد، به تازگی سه نفر را به علت برگزاری مجالس و تجمع به دادگاه معرفی کرده‌ایم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید خجسته‌پور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه گفت: بهترین راه برای قطع زنجیره انتقال کرونا پرهیز از برگزاری دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی است.

او افزود: شبکه بهداشت و درمان فیروزه در همین رابطه، پیام‌هایی را تهیه کرده است که در همین چند روز، در فضای مجازی اعلام می‌کند و از مردم می‌خواهد به پویش یلدای مجازی ۹۹ بپیوندند، به طور قطع می‌دانیم که به محض اینکه دورهمی‌ها و رعایت نکردن توصیه‌ها پیش بیاید ما پیک بیماری را در پیش خواهیم داشت.

تجمعات صورت گرفته هیچ مجوزی نداشتند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه ادامه داد: همین چند روز قبل، چند تجمع در شهر فیروزه داشتیم که متاسفانه بعضی از مردم اصلا رعایت نمی‌کنند، یکی دو مورد برگزاری مجلس عروسی و برگزاری مراسم عزا نیز در همت‌آباد داشتیم.

خجسته پور بیان کرد: بر اساس توصیه‌ها هر گونه تجمعی ممنوع است، این تجمعی که صورت گرفته بود هیچ مجوزی از هیچ کس نداشت، بنابراین کاملا غیر قانونی بود، در خصوص این قضیه نیرو‌های نظامی و انتظامی مکلف هستند، ممانعت به عمل آورند و ما قبل از اینکه این مراسم برگزار شود، به صاحب مجلس هشدار داده بودیم که باید از برگزاری این تجمع خودداری کنند.

او تصریح کرد: ما بر اساس دستورالعملی که داریم صاحبان مجالس را باید به دادگاه معرفی کنیم و این کار هم صورت گرفته است، شبکه بهداشت و درمان فردی را که صاحب مجلس بوده، طی یک دادخواست به دادگاه معرفی کرده است که باید منتظر باشیم ببینیم، وضعیت برخورد دادگاه با این متخلف چه هست؛ ما در این خصوص ادعا داریم و شکایت کرده‌ایم، متاسفانه این گونه اقدامات بی‌مسئولیتی است. اخیرا برای این بی‌مسئولیتی‌ها و برگزاری تجمعات ما سه مورد را به دادگاه معرفی کرده‌ایم.

بعضی از مادران باردار با ما همکاری نداشتند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه درباره ابتلای مادران باردار به کووید ۱۹ نیز تاکید کرد: ۳۴ مادر باردار داریم که کرونا داشتند اکثرشان حالشان خوب است یا تحت مراقبت هستند؛ دو سه مورد داشتیم که بستری شدند؛ در این موارد آخرین موردی که داشتیم حال خوبی نداشت، ولی خوشبختانه از آن شرایط خارج شد و در حال حاضر حالشان رضایت بخش است و مشکل خاصی ندارند.

خجسته‌پور اظهار کرد: چنانچه مادر بارداری دچار کرونا شود جزء موارد پر ریسک به شمار می‌آیند، بارداری از موارد خطر کرونا است بنابراین اکیدا توصیه می‌شود در مواردی که خانمی باردار است، با مشاهده کوچکترین علامت و یا مورد مشکوک به هر علتی حتما به مراکز درمانی مراجعه کند.

او افزود: پزشک ما رایگان ویزیت خواهند کرد، رایگان تست می‌گیرند و رایگان اقدامات حمایتی را انجام می‌دهند بنابراین مادران باردار باید کمک کنند ما چند مورد را هم در سطح شهرستان فیروزه داشتیم که ما بار‌ها به آن‌ها مراجعه کرده بودیم، ولی متاسفانه با اینکه حال مناسبی نداشتند، اما با ما نیز همکاری نداشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه گفت: برای بعضی از آن‌ها اقداماتی صورت گرفت و خطر رفع شد بنابراین تقاضا دارم در صورت داشتن علائم بیماری و برای چکاپ حتما به ما مراجعه کنند؛ موارد مراقبت ما هم رایگان است، ما بیشتر نگران سلامت مادران باردار هستیم همچنین از رسانه‌ها نیز می‌خواهم که در این زمینه کمک کنند.


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.