سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اظهارات اردوغان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اظهارات اردوغان در خصوص رود ارس واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان گفت: نمی‌دانم منظور رئیس جمهور ترکیه از خواندن شعر چه می‌تواند باشد آیا به دنبال ایجاد اختلاف در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و آن هم زمانی که وزیر امور خارجه آذربایجان در ایران به سر می‌رود و و توافقات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: روابط دو کشور به خصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی اراضی اشغال شده آذربایجان مسیر خوبی را طی می‌کند، این صحبت‌ها و شعر خواندن‌ها نمی‌دانم به چه منظوری در این مقطع صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شعر خوانی بی ربط رئیس جمهور ترکیه افزود: نمی‌دانم سهند و سبلان چه ربطی به قره باغ و جمهوری آذربایجان دارد و ترکیه دارد، نکند این صحبت‌ها ایران را تحریک کند که عکس العملی علیه جمهوری آذربایجان انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: این روز‌ها باید ما کشور‌های اسلامی دست به دست هم بدهیم و سرود ظفر بخوانیم چرا که خاک‌های بسیار مهمی از مناطق قره باغ اشغالی آزاد شده و همه کشور‌های همسایه باید به تمامیت ارضی کشور‌های دیگر احترام قائل شوند، این در حالی است که ایران به تمامیت ارضی همسایه‌های خودش همیشه احترام قائل است.

او ادامه داد: شاید اسرائیل در پشت پرده بخواهد عادی سازی پنهانی داشته باشد خوب شما که خودتان زمانی بیان داشتید نکند رژیم کودک کش اسرائیل در پشت پرده باشد.

آل هاشم در پایان سخنان خود افزود: فراموش نکنید اولین کشوری که کودتا در ترکیه را محکوم کرد جمهوری اسلامی ایران بود و البته نباید فراموش کنیم ترک ها در دهه ۹۰، در واکنش به قتل عام مردم جمهوری آذربایجان در قره باغ گفته بودند کشتار آن‌ها ربطی به ما ندارد آن‌ها آذری هستند و ما ترک هستیم و آن‌ها شیعه هستند ما سنی هستیم.

او گفت: من در پایان بازهم کشور‌های مسلمان و همسایه را دعوت می‌کنم به وحدت و همدلی و احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها و همدلی و وحدت در مقابل دشمن اصلی یعنی آمریکا و رژیم اشغال گر اسرائیل که در کمین هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۱۷:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آیت الله آل هاشم ، روحانی ساده زیست و مردمی و سیاسی و قاطع
خداوند به ایشان طول عمر بدهد
مودّبانه خیلی خوب زدند تو دهن اردوغان پررو و همچنین الهام علی اُف ، که باید گوشی تو دستش باشه
علیرضا
۱۷:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
آیت الله آل هاشم ، خوب جوابشونو داد
اهل تبریز
۱۴:۲۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام حاج آقا آل هاشم . ممنونیم که شما بدور از احساسات زودگذر و جنجالی ، بهترین و زیباترین و منصفانه ترین دفاع را کردید . خدا سایه شما عزیز را بر سر آذربایجان مستدام نگه بدارد . ان شااله .
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام. درود بر این سید والامقام که حرف دل مردم ایران را زد.
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
یعنی چی که این حرفا رو زده اردوغان