سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی در حال عبور از موج سوم کرونا/ بستری روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با مشارکت مردم خوشبختانه در حال عبور از موج سوم کرونا در خراسان رضوی هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه قطع زنجیره انتقال کرونا با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی محقق می شود، گفت: در هفته‌ های گذشته شاهد موج سوم کرونا بودیم ولی خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم اکنون میزان مبتلایان به کرونا کاهش یافته است که از همراهی مردم در این زمینه با توجه به شرایط سخت اقتصادی قدردانی می کنیم.

او افزود: موج اول کرونا در اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، موج دوم در تیر و مردادماه و موج سوم این بیماری در آبان و آذر ماه امسال خود را نشان داد و امیدوار هستیم موج چهارم این بیماری در فصل زمستان را با همکاری مردم با مشکلات کمتری سپری و کنترل کنیم.
 

بیشتر بخوانید


دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر شرایط بسیاری از شهر‌ها تغییر کرده و از قرمز به نارنجی رسیده است و این شرایط به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی به دست آمده و با عدم رعایت مردم ممکن است دوباره شرایط تغییر کند، زیرا ما تا پایان زمستان همچنان با اوج‌گیری کرونا رو به رو خواهیم بود.

انجیدنی بیان کرد: عموم مردم باید توجه داشته باشند که تغییر رنگ شهر‌ها به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در شب یلدا را رعایت کنند.

او تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در ابتدای آذرماه دو هزار و ۸۰ نفر بود ؛ این بستری ها با رعایت محدودیت‌های کرونایی کاهش قابل توجهی یافته است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی را ۳۷۶ نفر عنوان و تاکید کرد: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر کرونا در خراسان رضوی بستری می‌شوند.

انجیدنی اظهار کرد: در مشهد با تدابیر اتخاذ شده مشکل کمبود تخت بیمارستانی در موج سوم بیماری کرونا احساس نشد و اکنون شرایط خدمت‌رسانی به بیماران در حد مطلوبی است.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.