سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افراد دارای معلولیت در همدان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون، معلولان استان هشت هزار و ۹۳۱ نفر ساعت آموزش مهارتی در رشته‌های مختلف را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف توانمندسازی معلولان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان، متناسب با توانایی‌های این قشر ارائه شده است، اظهار داشت: این تعداد معلول در چهار شهر همدان، ملایر، بهار و اسدآباد با همکاری آموزشگاه‌های دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای در هشت دوره، آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کردند.

مختاران رشته‌های آموزشی در سال ۹۹ را سفالگری در ۲ رشته به روش پایی و دستی، طراحی کاشی، دوزنده کیف چرم و متصدی معاملات املاک، برشمرد و ادامه داد: کارور حکاکی و برش چوب با لیزر از دیگر رشته‌های آموزش داده شده است که در ساخت انواع لوازم تزئینی، انواع لوازم آشپزخانه، هدایای تبلیغاتی و انواع ست‌های اداری کاربرد دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، کشف استعداد‌های برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، آگاهی بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین آن‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری کلاس‌های فنی وحرفه‌ای دانست.

مختاران با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این معلولان آماده بکارگیری در واحد‌های مختلف صنعتی و تولیدی هستند، یادآور شد: امسال با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹، نسبت به مدت زمان مشابه تعداد کمتری از معلولان متقاضی ثبت نام در دوره‌های آموزشی بودند.

او افزود: براساس تبصره ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان، کارفرمایانی که در استان معلولان را به کار گیرند، از حق بیمه سهم کارفرمایی معاف می‌شوند.

مختاران بیان کرد: نیاز است مردم، مسئولان، مدیران و کارفرمایان با توجه به توانایی‌های افراد دارای معلولیت، زمینه مشارکت آن‌ها در جامعه را مانند دیگر افراد فراهم کنند.

او از آموزش ۱۹ حرفه مهارت فنی و حرفه‌ای به ۲۹۹ معلول در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۵۶ هزار و ۳۹۵ نفر ساعت در قالب ۲۵ دوره برای ۲۰۴ زن و ۹۵ مرد از افراد دارای معلولیت برگزار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.