سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۴۴۰ اورژانس همدان در طرح زمستانی

۴۴۰ نیروی اورژانس همدان از ۲۰ آبان به مدت سه ماه در جاده های استان، آماده امدادرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد در این طرح مشارکت دارند و خودروهای آمبولانس اورژانس در ۳۸ پایگاه جاده ای و ۲۲ پایگاه شهری مستقر هستند.

معصومی اضافه کرد: با توجه به سخت‌گذر و کوهستانی بودن جاده‌های برون شهری این استان ۱۵ دستگاه از آمبولانس های اورژانس این استان ۲ دیفرانسیل و کمک دار هستند تا بتوانند به راحتی در محل حادثه حضور یافته و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کنند.

او افزود: با آغاز فصل سرما وضعیت آمبولانس ها از نظر سالم بودن سیستم فنی، لاستیک‌ها، چراغ‌ها، وجود ضدیخ، زنجیر چرخ مورد بررسی قرار گرفت همچنین حتی در صورت نبود ماموریت باید آمبولانس ها هر چند ساعت یکبار در طی شبانه روز روشن شوند تا آماده اجرای ماموریت های احتمالی باشند.

معصومی ادامه داد: وضعیت پایگاه های امدادی نیز از نظر سرمایشی و گرمایشی مورد بررسی قرار گرفته و داروها و سُرم ها در صورت ضرورت برای پیشگیری از یخ زدن در داخل پایگاه امداد جاده‌ای نگهداری می شود.

او بیان داشت: میزان ماموریت‌های اورژانس در فصل های گرم سال به علت رشد مسافرت‌ها و قرار داشتن در فصل کشت و کار و فراوانی آمد و شد بین روستایی افزایش می‌یابد اما با ورود به فصل سرد سال تا ۱۰ روز مانده به نوروز آمار ماموریت‌ها نزولی می‌شود.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.