سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۲۹هزارو ۹۰۰ کردستانی متقاضی مسکن ملی شدند

ثابتی گفت: ۲۹ هزار و ۹۰۰ نفر درکردستان برای بهره مندی از طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند و در مرحله تامین زمین هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: راه و شهرسازی وظیفه تأمین زمین برای اجرای طرح مسکن ملی را بر عهده گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وظیفه اجرای طرح مسکن ملی را برعهده دارد و در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر این مهم به بنیاد مستضعفان واگذار شده است.

ثابتی اعلام کرد: پس از اعلام رسمی ثبت نام افراد متقاضی در سامانه طرح مسکن ملی ۲۹ هزار و ۹۰۰ کردستانی متقاضی شدند که در مرحله تأمین زمین برای این درخواست‌ها هستیم.

ثابتی افزود: در هر کدام از شهر‌های استان چندین لکه زمین را در نظر گرفته‌ایم که پس از بررسی‌های کارشناسی بهترین نقطه که کمترین هزینه‌های آماده سازی را دارد به این طرح اختصاص پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان همچنین از تصمیم به واگذاری قطعی سهم عرصه واحد‌های مسکن مهر ۹۹ ساله به مالکین اعیانی خبر داد.

ثابتی افزود: در صورت ارائه درخواست کتبی هر یک از مالکان رسمی اعیانی اقدامات لازم نسبت به اخذ صورت مجلس تفکیکی عرصه مشتمل بر سطح اشغال، مشاعات، فضا‌های اختصاصی و اسناد تک برگی آن انجام و سهم عرصه واحد در تملک به آن‌ها واگذار خواهد شد.

او افزود: قیمت کارشناسی روز عرصه واحد‌های مسکن مهر ۹۹ ساله مستلزم اخذ نظر هیأت کارشناسی ۳ نفری رسمی دادگستری است و واگذاری قطعی قدرالسهم عرصه واحد‌ها منوط به تسویه حساب اجاره بهای عرصه واحد‌های مسکن مهر مورد نظر از زمان انعقاد قرارداد اجاره تا زمان قرارداد واگذاری قطعی قدرالسهم عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.