سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارمبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز۲۴ هزار و۸۰۰ نفرگذشت

عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با افزوده شدن ۱۱۳ نفر جدید در شبانه روز گذشته به ۲۴ هزار و ۸۴۵ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،   تجمعات و دورهمی ها را یکی از مهمترین عوامل افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهارداشت: بر اساس گزارش ها دورهمی ها و تجمعات عامل ۸۰ درصد ابتلا به کرونا در استان بوده است.

او  ادامه داد: هم‌اینک ۱۰۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سیستان ‌و بلوچستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: همچنین ۲۲۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند و به اصول جدی بهداشتی پایبند باشند چرا که این میزان کاهش شکننده است و با اندکی غفلت روند افزایشی پیدا می کند.

هاشمی با بیان اینکه هنوز بیماران بدحال زیادی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانها بستری هستند، از فوت چهار نفر دیگر از هم استانی های عزیز در بیمارستانهای استان خبر داد و گفت: شمار فوتی های استان هم اینک به یکهزار و ۱۶ نفر افزایش یافته است.

او گفت: ۸۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

استان سیستان ‌و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.