سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باند سارقان خودرو در ساوجبلاغ دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: سارقانی که با شناسایی خودرو‌های فاقد تجهیزات ایمنی اقدام به سرقت ۷ دستگاه خودرو در ساوجبلاغ کرده بودند، توسط پلیس آگاهی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ علی سلیمانی، فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو از قبیل پراید و پیکان وانت در مکان های خلوت وکم تردد ساوجبلاغ و ایجاد حس نا امنی در بین شهروندان، رسیدگی به موضوع موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان متوجه شدند سارقان به صورت باندی در گروه‌های چند نفره ابتدا خودرو‌های فاقد تجهیزات ایمنی را شناسایی و با تحت نظرقرار دادن آن در فرصتی مناسب اقدام به سرقت آن با شیوه‌های مختلف از جمله کلاف کردن درب و استفاده از شاه کلید می‌کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: پس از انتقال خودرو‌ها به مکانی در خارج شهر آن‌ها را اوراق و قطعات و وسایل، آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

او افزود: در ادامه ماموران با گشت زنی محسوس و نامحسوس در محدوده جغرافیایی جرائم و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق شدند ۷ سارق حرفه¬ای و سابقه دار خودرو را شناسایی و کرده و آن‌ها را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ سلیمانی گفت: کارآگاهان با تحت نظر دادن سارقان مخفیگاه آن‌ها نیز شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی در فرصت‌های مناسب و در چند مرحله عملیات غافلگیرانه هر ۷ متهم را در مخفیگاه شان در حال اوراق خودروی‌های سرقتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ افزود: با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و بازجویی‌های صورت گرفته، سارقان در ابتدا منکر انجام هر گونه جرم بودند، اما در مواجهه با مستندات کافی که از سوی پلیس، ناچار به بازگو کردن حقیقت شده و تاکنون به ۷ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده اند.

او  با اشاره به این که تحقیقات بر روی این پرونده برای دستگیری مالخران و کشف سرقت‌های احتمالی بیشتر ادامه دارد، گفت: کارشناسان ارزش خودرو‌های سرقت شده توسط این باند سرقت را بیش از ۳ و نیم میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ خطاب به شهروندان افزود: همیشه توصیه های پلیس را جدی گرفته و از رها سازی وسایل نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی کافی در مکان‌های خلوت جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.