سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نابینایان نیاز به ترحم ندارند، توجه می‌خواهند

مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : اینکه نابینایان توانسته اند با اراده و خودباوری به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند، الگویی برای افرادی است که با تمام توانایی‌های جسمی و ذهنی خود، قادر به تاثیرگذاری در جامعه نیستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نجفی مهر مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : اینکه نابینایان توانسته اند با اراده و خودباوری به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند، الگویی برای افرادی است که با تمام توانایی‌های جسمی و ذهنی خود، قادر به تاثیرگذاری در جامعه نیستند و نسبت به رویداد‌های پیرامون خود بی تفاوت هستند.

او از اینکه برخی ادارات در استخدام این عزیزان، قانون حمایت از معلولین را نادیده می‌گیرند و به توانمندی آن‌ها باور ندارند اظهار تاسف کرد و گفت : با اینکه قانون صراحتا دستگاه‌های اجرایی را مکلف به این امر کرده، اما در عمل شاهد بیکاری نابینایان نخبه‌ای در کرمانشاه هستیم که مدارج عالی را طی نموده و از بهترین دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده اند.

نجفی مهر افزود: آموزش‌های جهت یابی به نابینایان از اصلی‌ترین اموری است که باید مدنظر متولیان باشد و شرایطی فراهم گردد که این افراد بدون نیاز به کمک دیگران و با استقلال کامل به امور یومیه خویش بپردازند تا اعتمادبه نفس در آن‌ها تقویت گردد.

او افزود: وقتی که ما قادر نیستیم امکاناتی از جمله عصا‌های هوشمند یا عینک‌های مخصوص را که از سیستم‌های فرستنده و گیرنده برخوردار هستند، در اختیار این قشر قرار دهیم، حداقل به مناسب سازی محیط پیرامون آن‌ها برای تردد ایمن و آسان و آموزش قانون عصای سفید به شهروندان برای چگونگی مواجهه با نابینایان اهمیت داده و مهارت‌های لازم برای جهت یابی و حرکت را به آن‌ها ارائه دهیم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.