سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر فرهنگ سازی از دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تاثیر فرهنگ سازی از دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست و همه نتیجه مثبت طرح‌های پیشین در این زمینه را مشاهده کرده ایم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تاثیر فرهنگ سازی از دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست و همه نتیجه مثبت طرح‌های پیشین در این زمینه را مشاهده کرده ایم، از جمله طرح همیاران پلیس که از کودکان در بحث آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به والدین استفاده شد.

او گفت : طرح زنگ شهروندی هم طرح خوبی است که با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش استان اجرایی می‌شود و قرار است برنامه‌های ضبط شده این مجموعه در شبکه "شاد" دانش آموزی پخش شود.

این مسئول با بیان اینکه این طرح می‌تواند کشوری شود، افزود: در همین راستا قرار است با وزیر آموزش و پرورش صحبت کرده تا بتوانیم این طرح را در شبکه "شاد" کشوری هم پخش کنیم.

او افزود: در حال حاضر مجموعه برنامه‌های زنگ شهروندی که با حضور عروسک "شمامه" تهیه می‌شود قرار است از شبکه "شاد" استان پخش شود و در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش این برنامه‌های در شبکه "شاد" سراسری که حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و همکاران فرهنگی در آن حضور دارند، پخش می‌شود.

یزدان پناه ادامه داد: اجرای طرح‌های اینچنینی بتواند تاثیر مثبتی در مسئولیت پذیری و آشنایی کودکان با حقوق شهروندی داشته باشد.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی از سنین کودکی گفت: اگر از هم اکنون کودکان با حقوق شهروندی آشنا شده و مسئولیت پذیر بار بیایند، در آینده شهروندانی مسئولیت پذیر خواهیم داشت.

او افزود: باید همه تلاش کنیم کودکان با سبک زندگی ایرانی اسلامی آشنا شد و حقوق شهروندی را از هم اکنون در قالب نمایش و طنز یاد بگیرند تا در آینده ملکه ذهن آن‌ها شده و بتوانند مسئولیت پذیر بار بیایند.

مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: هدف ما از اجرای طرح زنگ شهروندی و برگزاری جشنواره «بزرگ شهروندان کوچک» توجه به آشنایی با فرهنگ و حقوق شهروندی از سنین پایه است.

او افزود: در این زمینه طرح‌های دیگر هم اجرایی شده تا بتوانیم مسئولیت پذیری و شهروندپروری را در کودکان نهادینه کنیم.

او به اجرای طرح شهریاران فرهنگ از سال ۱۳۹۷ در استان اشاره کرد وافزود: هم اکنون ۹۰۰ دانش آموز عضو این پویش هستند.

عبدالمالکی گفت: هم اکنون برنامه زنگ شهروندی را در دستور کارداریم و از هفته آینده ضبط شش برنامه این مجموعه با حضور شخصیت عروسکی "شمامه" انجام شده و در شبکه "شاد" پخش می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.