سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از پوستر رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نمایش‌نامه نویسی، تئاتر خیابانی و صحنه سه بخش اصلی رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی به میزبانی استان کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محمد علیزاده ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درجلسه شورای سیاستگذاری رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی و رونمایی از پوستر این رویداد که در سالن پیامبر اعظم برگزار شد، گفت: جشنواره رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی از اردیبهشت‌ماه امسال کلید خورد و تا امروز مقدمات آن  انجام شده است.

اوافزود: ستاد کمیته فرهنگی سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۳۲ برنامه پیشنهاد داده است که تاکنون ۱۸ برنامه این ستاد مورد تصویب قرار گرفته است  و این برنامه‌ها هم اکنون در حال اجرا هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با یادآوری برگزاری همایش خیابانی سردار آسمانی در سال گذشته بیان داشت: مقرر شد که یک جریان‌سازی حول محور مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شود که این برنامه پیشنهاد و مقرر شد هر ساله اجرایی شود.

علیزاده نمایش‌نامه نویسی، تئاتر خیابانی و صحنه را سه بخش اصلی این رویداد عنوان کرد وگفت: میزبان بخش خیابانی این رویداد شهر رفسنجان، میزبانی تئاتر صحنه‌ای این رویداد شهر سیرجان و میزبان اختتامیه و بخش نمایشنامه‌ای این رویداد نیز شهر کرمان خواهد بود.

او با اشاره به آثار ارسالی به این رویداد افزود: به این رویداد ۱۹۹ تئاتر خیابانی، ۶۵ تئاتر صحنه‌ای و ۸۲ نمایشنامه ارسال شده است که از بین آن‌ها ۷۵ تئاتر خیابانی، ۱۳ تئاتر صحنه و ۱۰ نمایش نامه نویس به مرحله نهایی رسیده‌اند که در مرحله نهایی این رویداد ۱۵ تئاتر خیابانی، ۵ تئاتر صحنه‌ای و ۱۰ نمایشنامه انتخاب خواهند شد، که از بین ۱۰ نمایشنامه برتر نیز به ۵ نمایشنامه جایزه اختصاص داده می شود و ۳ نمایشنامه برتر نیز چاپ و منتشر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با پیشنهاد برگزاری مراسم اختتامیه اینرویداد در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: در این جشنواره ۲۵ استان شرکت کرده‌اند.

سرهنگ محمد زمانی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برنامه‌های نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از دوازدهم تا هجدهم دی‌ماه در استان کرمان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه در این ایام بیش از ۳۰برنامه محوری در شهر کرمان اجرایی خواهد شد افزود: برنامه‌ها در دو بخش و در دو مکان مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها با جمعیت محدود و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد گفت: یادواره شهدای روحانی، یادواره شهدای رسانه و یادواره شهدای مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی بخشی از این برنامه‌ها است.

زمانی با بیان اینکه از هشتم تا هجدهم دی‌ماه هر عصر در گلزار شهدا برنامه اجرا می شود گفت: بسیاری از برنامه‌های تولید شده در فضای مجازی نیز قابلیت پخش دارند.

او با اشاره به اینکه سخنرانان و مداحان کشوری متناسب با قشری که برنامه دارند برای مراسم حاج قاسم در نظر گرفته شده اند و هماهنگی لازم انجام شده است افزود: اجلاسیه مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی روز ۱۸ دی‌ماه در استان کرمان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌های شهرستانی مراسم حاج قاسم سلیمانی نیز دوازدهم تا هفدهم دی‌ماه در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود ادامه داد: در تمام شهرستان‌های استان پیش‌بینی برگزاری برنامه‌های ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری اولین سالگرد شهید سلیمانی از ۱۲ لغایت ۱۷ دیماه تاکید کرد: امسال نحوه برگزاری و اجرای برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی امری بسیار مهم است به طوری که این برنامه‌ها باید سنجیده، دقیق، مهندسی شده و با بهترین کیفیت در عین وجود کرونا برگزار شود تا توان اجراییمان را به دنیا نشان دهیم.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی به همراه رونمایی پوستر گفت: در حال حاضر در برگزاری تمامی برنامه‌ها در سطح کشور چند موضوع قطعی و تعدادی غیرقطعی است که در این راستا موضوع کرونا قطعی است و مشخص نیست تا چه زمانی با این بیماری روبرو خواهیم بود و با وجود روند کاهشی این بیماری در استان کرمان ،معتقدیم ضمن حفظ کیفیت و فراوانی برنامه‌های اولین سالگرد شهید سلیمانی باید مسائل بهداشتی نیز به گونه‌ای اجرایی شود که مردم را درگیر این بیماری نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان و شهر کرمان زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی است، تصریح کرد: استان کرمان زادگاه شهیدان زیادی است که در دوران دفاع مقدس سهم بزرگی در اداره جنگ داشته اند و بعد از شهادت سردار این جریان ادامه دارد بنابراین باید مراسمات شهید سلیمانی در شان و منزلت جایگاه این شهیدان والا مقام و مردم این استان باشد.

او تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها و اقدامات سالگرد شهید سلیمانی در کرمان باید در قالب ۱۶ کمیته ستاد برگزار شود و تمامی کمیته‌ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند ضمن آنکه کمیته شهرستان‌ها و کمیته فرهنگی نیز در برگزاری رویداد سردار آسمانی درگیر هستند به طوری که دو شهرستان رفسنجان و سیرجان قصد میزبانی برگزاری رویداد تئاتر سردار آسمانی را دارند و اگر شهرستان‌های دیگر قصد دارند از ظرفیت هنر‌های نمایشی استفاده کنند باید زودتر اعلام می کردند تا این درخواست در کمیته‌های مربوطه مطرح شود.

بصیری گفت: این اتفاق هنری برگزاری رویداد تئاتر سردار آسمانی باید طوری انجام شود که روستا‌ها و بخش‌های استان نیز بتوانند از آن استفاده کنند و همه استان در این یک هفته شاهد این اتفاق بزرگ باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ادارات مربوطه و فرمانداری‌های باید امکانات خود را در اجرای برنامه‌ها بکار بگیرند ادامه داد: باید قناعت را در برنامه‌های اولین سالگرد شهید سلیمانی پیشه کنیم، زیرا قناعت در منش و روش سردار بوده است و می‌طلبد با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و استان ضمن کیفی برگزاری این مراسمات از تجملاتی شدن آن‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.