سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان موفق به اهدای پلاسما شدند

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ نفر از بهبودیافتگان ویروس کرونا در این استان موفق به اهدای پلاسما شدند.

دکتر سهیلا خسروی مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تاکنون ۳۳۵ نفر از بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۰۰ نفر موفق به اهدا شدند.

او  گفت: ۵۸ واحد پلاسمای کرونا نیز از سایر استان‌های کشور دریافت شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان همچنین افزود: پس از فراخوان و دعوت به اهدا از عموم مردم به سازمان انتقال خون، از اول تا ۱۵ آذرماه به طور میانگین روزانه ۳۶۰ مراجعه برای اهدای خون در سطح استان صورت گرفته که از بین آنها روزانه ۲۷۰ واحد فرآورده سلولی تولید می شود.

او بیان کرد: این تعداد مراجعه و اهدا نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته که تاثیر مشارکت همگانی را در امر اهدای خون به خوبی نشان می دهد.

خسروی ادامه داد: با توجه به این حجم از افزایش اهدا، پاسخگویی به درخواست فرآورده سلولی مراکز درمانی به ۹۹درصد رسیده که به میزان قابل ملاحظه ای نسبت به سال قبل رشد داشته است.

او گفت: سه هزارو ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۶۸ درصد از خون اهدایی برای این بیماران مصرف می‌شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: پایگاه‌های انتقال خون در استان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

او دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.