سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پسماند‌های حاشیه دریای خزر باید تعیین تکلیف شود

یک کارشناس محیط زیست گفت: پسماند‌های حاشیه دریای خزر را می‌توان به عنوان یک معضل زیست محیطی قلمداد کرد که باید تعیین تکلیف شود.

علی فرهادی کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پسماند‌های حاشیه دریای خزر، اظهار کرد: پسماند‌های دریای خزر معضلی که مدت‌ها است استان‌های شمالی کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بنابراین این مشکل باید هر چه سریع‌تر از سوی نهاد‌های مربوطه تعیین تکلیف شود.

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: دریای خزر جزء بزرگترین دریاچه‌های جهان و دارای با ارزش‌ترین ذخایر است، اما اکنون زمانی که دل به دریا می‌زنید زباله و پسماند‌هایی را در حاشیه خزر مشاهده می‌کنید که طبیعت زیبای این دریاچه را زشت کرده است.

فرهادی افزود: علاوه بر این پسماند‌های کنار دریای خزر، جنگل‌های استان‌های شمالی نیز محلی برای دفن پسماندها شده‌اند که ادامه این روند می‌تواند سبب آلودگی آب، خاک، نفوذ شیرآبه زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی و نابودی گونه‌های گیاهی و جانوری شود.

او با اشاره به اینکه با دفن پسماند بیشتر در آینده نزدیک جنگل‌های شمالی نابود خواهند شد، گفت: متاسفانه دریا، رودخانه و جنگل‌های زیبای کشورمان محلی برای دفن زباله شده‌اند، بنابراین برای توقف ادامه این روند، سازمان محیط زیست و سایر نهاد‌های مربوطه باید به فکر یافتن راه حلی اساسی باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.