سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته حوادث:

کشف ۲۲ تن کره قاچاق/بازگرداندن وجوه سرقت‌های اینترنتی به مالباختگان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۲۲ تن کره قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در پایانه مرزی "پرویزخان" شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پس از اطلاع پلیس آگاهی "قصرشیرین" مبنی بر حضور یک کامیون حامل کالای قاچاق در بازارچه پرویزخان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت : کاراگاهان با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی کامیون مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در بازرسی‌های انجام شده ۲۲ تن کره قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش این محموله را هفت میلیارد ریال برآورد کردند.

جاویدان از دستگیری راننده کامیون خبر داد و افزود: این فرد برای صدور حکم لازم و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

او مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین برنامه‌های پلیس استان کرمانشاه برشمرد و از افزایش قابل توجه کشفیات در هشت ماه سپری شده از سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

بازگشت وجوه سرقت‌های اینترنتی با تلاش ماموران پلیس فتا

در ۸ ماهه امسال ۲۶ میلیارد ریال از وجوه سرقت‌های اینترنتی با تلاش ماموران پلیس فتا استان کرمانشاه به مالباختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی در ۸ ماه امسال بیشترین جرایم اینترنتی در سطح استان بوده است.

علی عباسی کسانی افزود: باید توجه داشت در بیشتر این جرایم قربانیان با عدم رعایت و بی توجهی به نکات امنیتی نگهداری از اطلاعات مالی و خصوصیشان که بار‌ها از طریق رسانه‌های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمین قرار داده‌اند.

او ادامه داد: اکثر کاربران با روش‌های مختلف بالا بردن امنیت اطلاعات خود آشنا هستند، اما به دلیل اینکه تصور می‌کنند هیچ وقت گرفتار مجرمین نمی‌شوند نسبت به آن بی توجه هستند.

 عباسی کسانی افزود: پلیس فتا استان کرمانشاه با بهره‌گیری از کارشناسان خبره و فنی در ۸ ماهه امسال موفق به کشف بیش از ۹۴ درصد جرایم اینترنتی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه با رعایت برخی از نکات ساده و پیش پا افتاده به راحتی می‌توان از وقوع کلاهبرداری‌های اینترنتی جلوگیری کرد، گفت: مهمترین روش مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان و دریافت رمز دوم بانکی آنان است، لذا کاربران باید از اعتماد بی جا به دیگران و دادن اطلاعات بانکی شامل رمزدوم و رمز برنامه‌های بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

عباسی کسانی با تاکید بر اینکه پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا تماس با شماره ۰۸۳۲۱۸۲۳۱۷۷ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.