سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان آذر، پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر است

اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی ماه با هدف توسعه و ترویج گفتمان انقلاب در گیلان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ مهدی پارسا ، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه گفت: پایان آذر، پایان مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر است و خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، مقاله، یادداشت، عکس، کاریکاتور، اینفورگرافی، موشن گرافی و فیلم کوتاه ارسال کنند.

او با اشاره به اینکه جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریست و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، چهل سالگی دفاع مقدس، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، امیدآفرینی ۱۰ محور اصلی این جشنواره است، افزود: یک محور فرعی هم در این جشنواره با موضع برنج و چای با هدف رفع مشکلات برنجکاران و چایکاران و توجه به اقتصاد بومی استان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توسعه و ترویج گفتمان انقلاب از اهداف مهم جشنواره رسانه‌ای ابوذر است، گفت: جشنواره ابوذر فرصتی برای ظهور استعداد‌ها و خلق آثار هدفمند برای تعالی اهداف والای انقلاب اسلامی است.

سرهنگ پارسا با بیان اینکه این جشنواره یک رویداد بزرگ رسانه‌ای است و به کیفیت و کمیت آثار توجه ویژه‌ای شده است، تصریح کرد: پارسال هزارو ۲۰۱ آثار به جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شده بود.

در ادامه این نشست سرهنگ حسن حبیبی، جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان درستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین به نقش اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب در این ۴ دهه با همه توان و تلاش خود و با بهره گیری از قدرت رسانه در صدد ضربه و توطئه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

او  افزود: بنابراین با بصیرت مردم ونقش رسانه در جهت دهی فکری، دینی می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان درستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین،  با تاکید بر فراگیری فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی در اقشار مردم به ویژه جوانان، به طرح شهید سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با بهره گیری از از نیرو‌های جوان بسیجی با همکاری مراکز بهداشت و کادر درمان در حال اجرا است.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد:رسانه‌ها در بیان رخداد‌های امید بخش نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کنند ودر این جنگ نرم و تهاجم فرهنگی باید با قلم و نوشتار خود روح نشاط را در جامعه تزریق کنند، چرا که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال ناامید کردن مردم و ایجاد یاس در جامعه هستند.

همچنین محمد حسن پور، مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد انزلی گفت: معتقدیم جشنواره رسانه‌ای ابوذر می‌تواند پل ارتباطی میان نویسندگان، مردم و مسئولان در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی باشد.

او  با بیان اینکه تولید محتوا در زمینه‌های مختلف می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کند، افزود: یکی از محور‌های مهم این جشنواره جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا می‌توانیم با قلم خود و انعکاس صدای مردم به گوش مسئولان و همچنین عملکرد مسئولان به گوش مردم به امیدآفرینی و جهش تولید در جامعه کمک کنیم.

مدیر فرهنگی، هنری و آموزشی منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه آسیب شناسی و توانمند سازی جوامع محلی در تحکیم خانواده نقش مهمی بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌توانیم به تحقق آرمان‌های والای انقلاب و جهش تولید بسیار کمک کنیم و این جشنواره بهترین فرصت برای بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود است.

ابراهیم افشاری، دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه علاقمندان می‌WWW.aboozarha.com توانند تا ۳۰ آذر آثار خود را به نشانی و یا از طریق شماره ۰۹۱۱۵۰۲۴۷۱۳ آثار خود را در واتس آپ و یا سروش و همچنین به صورت حضوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او  با بیان اینکه هر خبرنگار می‌تواند در هر قالب ۳ اثر ارسال کند افزود: اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۲۱ دی ماه همزمان با سالروز بسیج رسانه با مشارکت منطقه آزاد انزلی برگزار خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذرتصریح کرد: آثار برگزیده ضمن راه یابی به مرحله کشوری به صورت کتاب هم به چاپ می‌رسد.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.