سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رند پال: به فائوچی بیش از حد اعتماد کردیم

سناتور جمهوری‌خواه در اظهاراتی با اشاره به گسترش شیوع کرونا در آمریکا، از عملکرد رئیس مرکز آلرژی و بیماری‌های عفونی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، رند پل، سناتور جمهوری‌خواه کنتاکی، گفت به پزشکان دولت از جمله آنتونیو فائوچی، رئیس مرکز آلرژی و بیماری های عفونی  و عضو کارگروه کاخ سفید برای مقابله با کرونا، بیش از حد اعتماد شده است و آنان عاری از خطا نیستند.

او که پزشک نیز هست، در نشست کنگره گفت: مردم به خاطر تصمیم‌های افراد هم می‌میرند. مهم‌ترین مسئله این است که هیچ کسی عاری از خطا نیست و همیشه درست نمی‌گوید نظر و تصمیم افراد الزاما درست نیست و افراد باید از آن‌ها سؤال کنند و با آن‌ها تبادل نظر کنند تا معلوم شود واقعیت چیست؟ اما اشتباه است که بگوییم یک نفر باید همه قدرت را برای تعیین اینکه باید چه کنیم، در اختیار داشته باشد و به پزشکان دولت از جمله دکتر فائوچی بیش از حد اعتماد کردیم.

این سناتور جمهوری‌خواه افزود: دکتر کوری ماه ژوئن به (درمان کرونا از طریق) دارو‌های استروئیدی اشاره کرد. من هم ماه مارس در این باره صحبت کردم. وقتی دکتر فائوچی به جلسه استماع کمیته مان (در سنا) آمد، به او گفتم شاید استروئید در درمان مؤثر باشد، اما او به نوعی حرف مرا رد کرد و گفت بررسی‌ها نشان داده است که تاثیری ندارد. اما هم اکنون بیشتر افراد معتقدند یکی از مهم‌ترین راه‌ها درباره بیماران کرونایی حاد، استروئید بوده است و تلاش می‌کنند استروئید را قبل از وخیم شدن بیماری هم استفاده کنند.

پیش از این فائوچی که بارها مورد انتقاد و حملات لفظی ترامپ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است، اعلام کرد پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، را برای خدمت به عنوان مشاور ارشد پزشکی خود پذیرفته است. او یکی از برجسته‌ترین اعضای گروه ویژه مبارزه با ویروس کرونا در دولت است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او در زمینه مقابله با ویروس کرونا در میان معتمدترین مقامات رسمی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.