سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

‍ رشد ۵ درصدی کشت گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه ریزی انجام شده، کشت محصول گندم در اراضی کشاورزی استان ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی جاری ۱۵۳هزار و۱۸۲ هکتار بود که کشت این محصول استراتژیک در اراضی کشاورزی استان با رشد۵ درصدی به ۱۶۹ هزار و۴۱۰ هکتار رسیده است.

به گفته خمسه، در سال زراعی جاری حدود ۴۸ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی و ۱۱۱هزار و۵۶۰ هکتار از مزارع نیز به زیر کشت گندم دیم رفته است که به ترتیب با ۱۰۱ و ۱۰۶ درصد تحقق برنامه ابلاغی، این میزان سطح کشت نسبت به سال گذشته به ترتیب ۲/۲ و ۵ درصد افزایش یافته است.

او پیش بینی کرد: در صورت مساعد بودن شرایط و همچنین ابیاری بموقع و کود دهی مناسب در سال زراعی جاری تولید گندم در استان به بیش از ۳۴۰ هزار تن برسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم دیم و آبی استان با تامین و توزیع بذور گواهی شده و بارش‌های خوب انجام شده، که از این حیث استان قزوین جزء استان‌های برتر کشور در زمینه انجام تعهدات کشت غلات است.

خمسه افزود: با توجه به برنامه ابلاغی بموقع به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و مراکز جهادکشاورزی تابعه، اطلاع رسانی در خصوص آماده سازی اراضی و کاشت بموقع باعت افزایش سطح زیر کشت و تحقق برنامه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.