سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر یلدای کرونایی به صدا درآمد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: امسال قرار است یلدایی کرونایی را بگذرانیم و دورهمی‌های امسال، زنگ خطر شیوع بیشتر کرونا است.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: ما ایرانیان به رسم سنت کهن، در شب یلدا دور هم جمع می‌شویم، ولی باتوجه به شیوع بیماری کرونا این آیین باید متفاوت‌تر برگزار شود.

او گفت: متأسفانه ویروس کرونا این روز‌ها مهمان ناخوانده تمامی محافل و دورهمی‌ها شده است. در شب یلدا به رسم آیین گذشتگان دید و بازدید از مو سپیدان فامیل انجام می‌شود که این ویروس بی‌رحم درصد بیشتری از بزرگتر‌های فامیل که سن و سالی از آن‌ها گذشته را مورد نشانه قرار داده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در سالی که به‌دلیل وجود این بیماری خیلی از هم‌وطنان متأسفانه دیگر در میان ما نیستند، باید بلندترین شب سال به بلندای مهربانی باشد و تکریم بزرگتر‌های فامیل و ادای احترام و صله رحم، با توجه به وضعیت کرونایی کشور به گونه‌ای متفاوت از هرسال انجام گیرد.

او ادامه داد: با توجه به اجرای دو هفته‌ای محدودیت‌ها در استان و اکثر شهرستان‌ها، سیر نزولی بیماری کرونا در اصفهان خوشبختانه همچنان ادامه دارد؛ اما نگران آیین‌های پیش‌رو از جمله شب یلدا هستیم.

نجیمی بیان کرد: همچنان بیم می‌رود تا کرونا براثر برخی سهل انگاری‌ها، پیک زمستانه هم داشته باشد؛ بنابراین همچنان باید در برابر کووید۱۹ هوشیار بود و مهمترین مساله‌ای که امسال باید مورد توجه همه باشد، حفظ سلامتی تک تک افراد خانواده و فامیل است.

او ادامه داد: تعداد زیادی از مبتلایان به بیماری کرونا خود در پرسش به علت مبتلا شدن به کووید۱۹، دورهمی و مهمانی‌ها را عنوان می‌کنند و ساده انگاری به این موضوع سبب آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود؛ بنابراین تاکید ما این است که هر‌گونه دورهمی و مهمانی برگزار نشود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم استان اصفهان باید به این نکته توجه داشته باشند که محدودیت‌های آذرماه، تاثیر مثبتی بر کنترل روند صعودی کرونا و نزولی کردن شیب شیوع در استان داشته است؛ اما هرگونه بی‌توجهی، غفلت و عادی‌انگاری می‌تواند این شرایط را به دوران قبل از آن بازگرداند.

او گفت: امسال قرار است یلدایی کرونایی را بگذرانیم. یلدایی که بتوان خاطره‌اش را سال‌ها بعد نقل کرد و دورهمی امسال زنگ خطر یلدای کرونایی است و همچنان بر پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌شود.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.