سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روحانی در جلسه هیئت دولت:

آمریکا با یک امضا از برجام خارج شد، بازگشت به برجام هم با یک امضا انجام می شود/ افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال آینده

رئیس جمهور از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش از موعد مقرر به مجلس گفت: اولین پیام بودجه ۱۴۰۰ این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ داریم و این نه بر مبنای اینکه می‌خواهیم با کسی مذاکره و یا توافق کنیم یا توافق نکنیم بلکه در چارچوب محاسبات دولت است.

رئیس جمهور گفت: مسیر کشور در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی و صنعتی، همین امروز و به رغم شرایط جنگ اقتصادی، نسبت به شش ماهه پارسال، هم سه ماهه دوم تابستان نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته، کاملا مسیر مسیرِ امیدوارکننده است.

روحانی با بیان اینکه بنابر این اساس این بودجه اعلام شرایط مناسب‌تر اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ است، اظهار کرد: این پیام را از طریق اینکه در سال آینده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت، اعلام کردیم و در سال آینده هم قدرت تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و هم قدرت فروش داریم و خواهیم فروخت.

رئیس جمهور افزود: دنیا این پیام را به خوبی دریافت کند که شرایط تولید و فروش نفت جمهوری اسلامی ایران در سال آینده با دو سال قبل کاملا متفاوت خواهد بود هرچند که ممکن است کاسبان تحریم و یأس‌آفرینان خیلی از این علامت خوشحال نشوند، ولی به هر حال این چراغ امیدی برای ملت بزرگ ما نسبت به سال آینده است.

روحانی دومین پیام بودجه را نگاه حمایتی به معیشت مردم و همچنین به اقشار کم‌درآمد دانست و گفت: این بودجه یک توجه خاص و ویژه‌ای به معیشت مردم و همچنین به اقشار کم‌درآمد دارد ضمن اینکه همین امروز دولت دو مصوبه راجع به آب و گاز دارد که مشابه مصوبه‌ای است که قبلا راجع به برق داشته است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در برق امید مردم را به کم مصرفی تشویق و پاداشی را برای این کم‌مصرفی مشخص کردیم" افزود: در چارچوب این طرح اعلام کردیم اگر مصارف در حدی که اعلام شده، باشد هیچ وجهی از مصرف کننده دریافت نمی‌شود یعنی برق به صورت صددرصد و کاملا مجانی خواهد بود.

وی گفت: در گزارش امروز وزیر نیرو به دولت اعلام شد که مصرف برق در آبان امسال نسبت به آبان پارسال کاهش یافته و شمار خانوار‌های کم مصرف ۳.۵ درصد افزوده شده است و آن‌هایی که پرمصرف بودند میزان مصرف خود را حدود ۱۳ درصد کاهش داده اند و این یک مسیر ترویج فرهنگ درست خوب مصرفی برای خدمات مهمی است که با قیمت گزاف و گران برای دولت درمی‌آید تا در اختیار مردم قرار بدهد.

رئیس جمهور با اعلام اینکه مشترکانی که در مصرف برق مراعات کنند تا پایان سال جاری و سال آینده ۳۰ درصد پول برق پرداخت نمی‌کنند، افزود: در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی‌کنند و این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است و از طرف دیگر مردم کاملا مطمئن باشند که در رشد و توسعه خودکفا هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه گاز را برای اقشار تحت فشار مجانی کنیم، در گاز خودکفا شدیم یعنی تولید گاز را آنچنان بالا بردیم که حتی در فصل زمستان بتوانیم پاسخگو باشیم و در عین حال بتوانیم صادرات گاز نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به رشد فوق‌العاده تولید برق در کشور از ۱۷۰۰ مگاوات به طور متوسط در سال به ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات، تاکید کرد: با اضافه کردن نیروگاه‌های مجازی و فرهنگ بهره‌برداری، مصرف کاهش می‌یابد.

رئیس جمهور همچنین به اقدامات دولت در زمینه سدسازی، تصفیه و مهار آب و کاهش تلفات اشاره و تصریح کرد: پس از انجام این اقدامات اساسی، آب را مجانی کردیم یعنی این دولت شعاری عمل نکرد و در ۷ سال در مسیر خوداتکایی و خودکفایی و بعد در زمینه حمایت برای مردم کم درآمد جامعه عمل و حرکت کردیم که این سیاست کلی دولت است.

در بودجه سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی پیش‌بینی شده است

روحانی با تاکید بر اینکه نگاه دولت در بودجه حمایت از اقشار کم درآمد و توجه به معیشت مردم است، به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه سال آینده، پرداخت ۷۳ هزار میلیارد تومان برای حمایت از مردم به صورت یارانه یا کمک معیشتی و تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اشاره کرد و افزود: در بودجه سال آینده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالای اساسی پیش‌بینی شده است که اگر هم بعد دولت تصمیمات دیگری بگیرد این پول به خودِ مردم برمی‌گردد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آموزش مجانی، طرح تحول سلامت و اقدامات بزرگ دولت در زمینه فضای مجازی و سایبری و تاکید براینکه پیام اصلی دولت در بودجه به افراد کم درآمد این است که شما تنها نیستید و دولت با همه توان و قدرت در کنار شما است، گفت: تلاش دولت همواره بر این بود که به معیشت مردم و همچنین درآمد اقشار کم درآمد توجه خاص و ویژه داشته باشد.

روحانی عدم اتکا به نفت را پیام دیگر بودجه سال آینده برشمرد و تصریح کرد: این به معنای عدم فروش نفت نیست بلکه نفت را استخراج می‌کنیم و می‌فروشیم و از این فرصت استفاده می‌کنیم چراکه نباید جلوی درآمد‌ها و منابع درآمدی مردم را بگیریم، اما مهم این است که بودجه جاری اتکایی به نفت نداشته باشد، اما برای توسعه کشور حتما به صورت مستقیم از بودجه یا از طریق صندوق توسعه از نفت استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه باید در سطح جهانی به عنوان یک قدرت بزرگ صادرکننده باشیم، تصریح کرد: اگر ایران می‌توانست ۱۰ میلیون بشکه نفت در سال ۹۰ و ۹۱ صادر کند، نمی‌توانستند کشور را تحریم کنند و وقتی صادرات نفت ۲ میلیون بشکه باشد، به راحتی تحریم می‌کنند و بدانید این تضعیف قدرت ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر صادرات پتروشیمی و بازار محصولات غذایی شما دو برابر و صادرات صنایع معدنی و تولیدات معدنی ۳ برابر امروز باشد، قدرت تحریم شما را ندارند، گفت: اگر بازار دنیا دست شما باشد و در جهان حضور دارید، نمی‌توانند حضور شما را حذف کنند و این کار امکان‌پذیر نیست و وقتی پایین می‌آید به راحتی می‌توانند اذیت کنند.

روحانی افزود: باید کاری کنیم که قدرت‌های بزرگ در آینده نتوانند ما را تحریم کنند و این نتوانستن با شعار درست نمی‌شود بلکه این قدرت با اقتصاد، علم و با تولید و جهش تولید درست می‌شود.

رئیس جمهور از آمادگی دولت برای فروش بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: این پول برای توسعه کشور مصرف می‌شود و نمی‌خواهیم بودجه جاری متکی به نفت بشود بلکه با افتخار اتکای بودجه عمرانی و توسعه‌ای به نفت، هیچ‌اشکالی ندارد.

روحانی اصلاح و کاهش نرخ ارز را یکی دیگر از اقدامات دولت در بودجه سال آینده برشمرد و تصریح کرد: افزایش ارزش پول ملی یکی از پیام‌های مهم بودجه است، بنابراین ارز را بر مبنای ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم تا ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است و هیچ‌کدام این‌ها آرزو نیست که این اقدام بر مبنای محاسبات دقیق انجام شده است.

بودجه را از اتاق دربسته به پشت اتاق شیشه‌ای آوردیم که همه مردم ببینند

رئیس جمهور کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، چابک سازی دولت، واگذاری اقتصاد به مردم و بودجه‌ریزی عملیاتی را از دیگر پیام‌های بودجه اعلام و تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که بودجه را از اتاق دربسته و سربسته درآورد و پشت اتاق شیشه‌ای آوردیم که همه مردم ببینند.

روحانی ادامه داد: به محض تقدیم بودجه به مجلس همه مردم در فضای مجازی می‌بینند که به هر فرد و دستگاه چقدر اختصاص می‌دهیم و انتقاد و نقد، تشویق، بحث و اصلاح می‌کنند که این حق مردم هم هست از بودجه و کیسه ملت چه مقدر اختصاص یافته است و مردم ادعا‌ها را با عملکرد‌ها تطبیق بدهند.

وی بودجه ۱۴۰۰ را نخستین کار مشترک دولت دوازدهم و مجلس یازدهم دانست و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد، با همکاری یکدیگر بودجه را در زمان مناسب تصویب کرده و برای اجرا ابلاغ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این چند ماه گذشته فرصت انجام کار مشترک بین دولت و مجلس بوجود نیامده است، افزود: مجلس محترم لوایح دولت را در یک اتاق بایگانی کرده است و سونامی طرح‌ها را شروع کرده است که اشکال ندارد، ولی این بر خلاف اهداف بلند و توسعه کشور است و با همکاری، بهتر می‌توانیم پیش برویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از لوایح دولت در مجلس با تغییر یک جمله در ۵ دقیقه می‌تواند به قانون تبدیل شود، از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد بودجه را به عنوان نماد همکاری دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیش ببرند.

روحانی با اشاره به ایجاد فضا و فرصت بهتر و هموارتر شدن جاده فعالیت دیپلمات‌های کشور در ماه‌های گذشته در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی و همکاری با کشور‌های همسایه، منطقه و جهان تاکید کرد: برای پیشرفت و رسیدن به نتیجه در دیپلماسی نیازمند شنیده شدن صدای واحد و یکی شدن سلیقه‌ها هستیم که البته این به معنای تابعیت مجلس از دولت نیست.

رئیس جمهور به اختیارات رئیس جمهور و دولت طبق اصل ۱۳۴ قانون اساسی اشاره و تصریح کرد: باید قانون‌های بالادستی یعنی اسلام و قانون اساسی به عنوان قوانین مهم و اساسی مورد توجه و عنایت و مبنا باشد.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها رئیس جمهور برای دولت خط مشی و برنامه تعیین می‌کند به همین دلیل مردم پای صندوق آرا می‌آیند و به شخص رئیس جمهور و به برنامه رئیس جمهور رای می‌دهند که صدا و سیما خیلی خوب ترویج کرد که مردم پای صندوق می‌آیید و به فرد رای نمی‌دهید بلکه به برنامه رای بدهید و مردم هم به برنامه رای دادند و برنامه‌ای که ۲۴ میلیون نفر به آن رای دادند را نمی‌توان کم یا زیاد کرد و باید در تمام ۴ سال به آن عمل کرد چرا که مردم یک روز رای می‌دهند و ۴ سال عمل می‌خواهند.

وی با تاکید براینکه باید صدای کشور در سیاست خارجی واحد و رفتار پخته‌تر، سنجیده‌تر و با دوراندیشی بیشتر باشد، تصریح کرد: باید منافع ملی اصل باشد و منافع جناحی را کنار بگذاریم.

روحانی همچنین به سیاست کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۸ اشاره و تاکید کرد: کشور‌هایی که در برجام ماندند، به تعهدات خود درست عمل نکردند و الان نصب سانتریفیوژ‌های مدرن و جدید IR۲M در نطنز نیز امر جدیدی نیست که عده‌ای از اروپایی‌ها نوحه و عزا به پا کردند و سینه‌زنی می‌کنند چراکه قبلا اعلام کردیم.

رئیس جمهور با تاکید براینکه کاهش تعهدات قابل برگشت است، هر زمان طرف‌های برجام به تعهدات خود عمل کردند، ما هم بر می‌گردیم، افزود: بازگشت به تعهدات اصلا زمان نمی‌برد و تنها یک اراده است همانطوریکه پای برجام شکسته شد و آن آدم کم سواد تاجر مسلک یک کاغذ را خط خطی کرد، نفر بعدی یک کاغذ خوب بگذارد و قشنگ امضا کند تا سر جای اول بر‌گردیم و اصلا زمان نمی‌برد.

روحانی گفت: اقدامات انجام شده از سوی دولت فعلی آمریکا ۱۰۰ درصد اشتباه و به ضرر اعتماد جهان به آمریکا، ملت‌ها و ثبات منطقه و ملت ایران بود.

ویدر ادامه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در جنوب کشور و تاکید براینکه مبنای دولت باید بر مبنای تغییرات اقلیم باشد، افزود: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه ۲ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل و آب و فاضلاب استان خوزستان پرداخت شده است.

روحانی به تلاش‌ها و اقدامات وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و کشور برای حل مشکلات مردم در جنوب کشور اشاره و تاکید کرد: نمی‌گذاریم مردم در مشکل باشند و باید با اقدامات پیشگیرانه جلوی این حوادث گرفته شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تلاش‌های دولت و بانک مرکزی برای خرید واکسن کرونا از یکی از کشور‌های خارجی و آغار واکسیناسیون در کشور، تاکید کرد: البته مردم بدانند در هر اقدامی در بخش دارویی، تجهیزاتی و واکسن باید ۱۰۰ لعن و نفرین به ترامپ بفرستیم، چراکه با ایجاد مشکلات و آزار برای حل انتقال و جابجایی ساده با تلفن و یا سوئیفت، همه کشور باید هفته‌ها و گاهی ماه‌ها درگیر شود و این جماعت خبیپ در کاخ سفید به بهداشت مردم و معلولان رحم نکردند.

وی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که مردم فکر کنند واکسن به دست آن‌ها نمی‌رسد و به هر قیمتی باشد از این مشکلات عبور می‌کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها در زمینه بهبود حمل و نقل درون شهری و کم بودن واگن‌های قطار‌های درون شهری و اتوبوس ها، تاکید کرد: با همکاری بین وزارتخانه‌های نفت و کشور مقرر شد منابع مورد نیاز برای خرید قطعات و اتوبوس برای سه ماهه امسال تامین شود.

روحانی به اقدامات و توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مسئله ریل و راه آهن در کشور اشاره و تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید در ریل خودکفا شدیم که در گذشته خرید ریل از خارج انجام می‌شد، اما امروز در کشور ریل تولید می‌شود و حتی می‌توانیم بعد از مدت کوتاهی صادرات هم داشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فردا و در نشست مجازی روسای جمهور ایران و افغانستان، راه آهن ایران برای اولین بار به افغانستان متصل می‌شود، گفت: این یکی از افتخارات دولت دوازدهم خواهد بود و تا پایان امسال و تا پایان دولت انجام اقدامت دولت در زمینه ریلی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
شما که میگفتی آمریکا عضو مزاحم برجامه داداچ! خوب شد خارچ شد. پس چرا منتظر برگشتشی؟ وقتی با یه امضا بیاد در روز دیگه با یه امضام خارج میشه دو باره خب! چون براش خرجی نداره . هزینه شو ما ملت بایس بدیم شماها که تورم متوجه نمیشید داداچ.
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
آخه این چه قرارداد برجامچای هست که با یه امضا خارج و وارد میشن.!؟ خب دوباره برای اینکه تورم و تنش اقتصادی بوجود بیارن
وبه علت زیاده خواهی تا تعهدات جدیدی ازمون بگیرن دوباره با یه امضای دیگه از برجام خارج میشن.
اصلا ما میتونیم با یه امضا از برجام خارج شیم یا تا خرخره توی تعهداتی که دادیم فرو رفتیم؟!
برجامی که تحریم ها در اون (تعلیق) شده نه (لغو) چه فایده ای داره؟
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی شما 100 تا برجام هم که بری بدی باز هم شما دنبال برجام 101 هستید.
Ammar313
۰۹:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بعد از شهادت شهید سلیمانی وفخری زاده دیگر نباید دیگر به برجام فکر کرد چه برسد به این که به برجام برگشت
اول فکر کنیم بعد حرف بزنیم
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خااااک بر سر روح و جسم برجام بدبخت کردید ما ملت رو
افتخار به خام فروشی
۲۳:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بعداز نزدیک به ۸ سال
روحانی: سال آینده ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت می‌فروشیم
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقا بسه دیگه اه مردم زهر برجام رو خوردن نه شما . برا همین دردشو حس نکردین تمومش کنین این توهمات رو آقا با همه اینا داره پیشتر میگه .شواهد داره میگه همه دارن میگه فایده ای نداره باز برجام برجام میکنین بسه بابا
احمد
۲۳:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ملت حواستان جم باشه که ایندفعه اگر در انتخابات ریاست جمهوری آینده، دولت اصلاح طلب غربزده رای بیاورند اینبار طوری از روی ملت رد خواهند شد که صدای شکستن استخوانهای ملت را تمام دنیا خواهند شنید .بدنبال مذاکره با آمریکا هستند تا با برچیدن و گرفتن سیستم موشکی ایران ، کشور عزیزمان را خلع سلاح کنند تا ازین به بعد دربرابر خواسته های آمریکا و اسرائیل کودک کش تن بدهیم و آنان تا بتوانند ترور کنند و ایران را مصادره کنند
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باشه
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یکصد چراغ دارد و بیراهه می رود
بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وعدهائی به اینده موکول وکمکاریو تخلف مال گذشتها .اینست منطق ونحوه تدبیر کشور.
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ببین کار به کجا رسیده که آمریکا اجازه نمیده حتی دارو وارد کشور بشه .... باز برجام برجام کنید .... خاک بر سر برجام
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برای اینکه تو این چند ماه باقی مانده به انتخابات، دولت گلاب جدیدی بر سر ملت نزند، ۱۴۰۰ به خیر و خوشی از راه برسه سه تا صلوات بفرست!
مهراد
۲۰:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اخه درد ما یکی دوتا نیست که.برجام و توافق با امریکا هم که نباشه،دولت میره میچسبه به چین و روسیه کمونیست و کافر به خدا!
شاید الان کمتر کسی این سخن عمق دار و بزرگ امام خمینی کبیر رو یادش مونده باشه یا اگه هم یادش هست بهش توجهی نمیکنه:
"نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی"
بارزترین معنی این شعار اینکه که دیگران برات دلسوزی نمیکنند و خودت باید واسه خودت دلسوزی کنی و به دست دیگران نگاه نکنی!
و اما کاری که دولت ما تو ۸ سال بخصوص چهار سال پایانیش کرد این بود که به جای اینکه خودش مشکلات کشور رو حل کنه(که حق الانصافا هم این توانایی رو داشت چون ۷۰درصد مشکلات کشور داخلی است فقط ۲۰ درصد مربوط به تحریم هاست!این یعنی بسیاری از گرانی های اخیر از ناکارامدی دولت است) چشم دوخت به برجام و دید که از برجام ابی گرم نمیشه رفت چسبید به چین و روسیه!
Yjc لطفا سانسور نکن.
مریم
۲۰:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
افرین اقای روحانی همیشه همینطور قاطع حرف بزن با مجلس و دولت ونیرو های مسلح همیشه باهم هماهنگ باشید جای نفوذ دشمن نیست اتحاد اتحاد همه یک زبان دشمن شکست میخوره نه میگید میخواهید همینه نمیخواهید همینه همانطور که اونا ۴۰ ساله همین رو به ما بگن یکصدا باشی دشمن مرده تمام
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
همه وعدها ی حضرتعالی ازجمله رونقهای اقتصادیم برمبنای محاسباتون بود .اما درخوش بینانه ترین حالت خیالات واهی بیش نبود. لطفا دراین 8 سال یکی وعدهای عملی شده خودتونو نام ببرید
صادق
۲۰:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
امضا چیه دادچ امریکا برجامو پاره کرد
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سال 1400 سالی به مراتب بدتر از سالهای قبل و امسال می شود . تصمیمات دولت در مورد دلار مخصوصاٌ تک نرخی شدن آن به42000ریال آن را مشخص کردحالا هم این شما و این دلار 110000ریالی .
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدا رحم کند به مردم ایران بودجه سال قبل براساس دلار ۴۲۰۰ تومان بود الان دلار ۲۵۰۰۰ تومان است امسال که براساس ۱۱۰۰۰ است سال آینده دلار چه قدر می شود فقط خدا می داند.
فقط من مانده ام این همه پول صادرات نفت کجا می رود؟
روزی حدود ۷۰ میلیون دلار هر دو هفته حدود ۱ میلیارد دلار
این تازه فقط پول نفت است چه قدر صادرات گاز و گاز مایع و طلا و مس داریم هیچ آماری داده نمی شود!!!
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حل مشكلات يعني بي خيال مذاكره و فقط نگاه به پتانسيل داخل
والسلام
a.n
۱۹:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدایا پناه بر تو ، !
این آقا گفت تولید گاز را آنچنان بالا ببریم ،!
(باید بریم هیزم جمع کنیم ، چون قحطی گاز میاد).!!!
آقای محترم ، جنابعالی نون از سفره مون برداشتی، به جای آب آشامیدنی سیل توی خونه ها آوردی ، از برق هم نگو، وصلمون کردی به برق فشار قوی،که تکون نتونیم بخوریم،پول تلفن و اینترنت هم که ریالی خدمات میدید، دلاری حساب میکنید،!
خواهشن لطفاً با گاز کاری نداشته باش، والا.
مهدی
۱۹:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
میگفتیم با یه امضا از برجام خارج خواهد شد مسخره میکردن، حالا با امضا که هچ با یه خط خطی خارج شدن

خب این چه توافقی بود که به یه خط خطی ترامپ بیسواد وصل بود؟!
این بود زبان دنیا بلدیتون؟
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
افزایش حقوق خیلی کمه با این تورم
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مجلس باید کلیات بودجه را با اکثریت آرا رد کند ، این بهترین پاسخ به این افراد است
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدایا به کدامین گناه ؟ خدایا توبه توبه توبه
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
عجب جهشی!!!!یاده جهش قسمت مسکن افتادم
علی برکت ا...
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خجالتم نمیکشن بازحرف برجامشونو میزنن البته فکرکنم جیب ایناراخوب پرکرد
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حسن جان برجام ول کن جون هرکیو دوس داری بیخیال شو
رضا
۱۶:۰۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی بهتر نیست برای افزایش حقوق از فرمول شورای رقابت و خودرو سازان استفاده کنید یعنی هرسه از بانک مرکزی نرخ تورم استعلام کنید وسپس احکام حقوق را بزنید.
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
می دونم منتشر نمی کنید ولی خیلی دوست دارم بدونید در این حدود شصت سالی که از خدا عمر گرفتم تا بحال ندیدم کسی اینقدر عزت مندانه منت کشی کنه!
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
الهی این برجامت به زمین گرم بخوره.سرمایه های ملت را به باد دادین
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یه کاری کردی که دل مردم شاد کنید داریم فکر آن میکنیم که کی میخواه برای بعدی رییس جمهوری انتخابش کنیم که بگویم خوش به حال روحانی
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
افغانی هستی؟!
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تو مخالف مصوبه مجلس بودی حالا میگی با دستور شخص من بوده؟
ناشناس
۰۰:۱۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
گل گفتی
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کی دیگه به فکر کارگر ها هستین فقط کارکنان دولت مگه کارکنان دولت چیکارمیکنن جز گرون کردن جنس
ایرانی
۱۵:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باسلام آقای به روحانی بفرمایید لطفا در مورد اقتصاد ومملکت داری صحبت نکنند چون دراین 7.5سال هرچه فرمودهاند درست عکس آن را انجام داده اند.جوان دوستار انقلاب ووطن
rezq
۱۴:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کسی نیست جلوی این رو بگیره
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این قدرت خرید ملت که یک دهم شده این چهار سال کی میخواد جواب بده؟
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ایشان و وزراشون که به محض پایان دوره کاریشون غیب میشن.
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
وقتی قیمت ها این دو سه سال ، بالای 100 یا 200 درصد افزایش داشته، آیا افزایش25 درصدی حقوق متناسب با میزان تورم هست؟
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این که ادعا داره تورم 20درصده
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مردم را چی فرض کردی که میگی رییس‌جمهور هر کار دلش خواست باید انجام بده.میخواد با رفتنش همه پل ها را خراب کند تا ملت چندین سال دیگه در فلاکت باشن
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برجام برای دفاع و حمایت از امنیت اسرائیل طراحی شده بود تا بتونه این کشور (ایران) رو از نظر توان دفاعی و امنیتی در موضع ضعف قرار بده برای محقق شدن هر چه سریعتر خاورمیانه جدید (اسرائیل بزرگتر) و نظم نوین جهانی.
Reza
۱۴:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یک خبر پس

تورم سال آتی قطعا بالای ۲۵ درصد و افزایش قیمت طلا هم بالای ۳۰ درصد میشه
سعید
۱۴:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
توی تیتر هم اشتباه تایپی دارید: اقدامات انجام شده از سوی دولت فعلی آمریکا ۱۰۰ درصد است !! یا ۱۰۰ درصد اشتباه است
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴:۱۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام
باتشکر
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
تو که راست میگی
مجید
۱۴:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
الان این تعریف از امریکاست یا نکوهش امریکا، ولی اینجا مهم است که یک امزیکا علی رقم انجام تمامی تعهدات از سوی ایران، به سادگی روی تمامی تعهداتش خودش پا گذاشته و کلی به مملکت ما اسیب رسانده ولی دولت ما به جای شماتت چنان این عملکرده مجرمانه را ستوده و عاملش را قدرتمند و صاحب اختیار معرفی کرده که ادم از زندگی خودش سیر می شود. ،،،امریکا با یک امضا رفته با یک امضا هم بر می گرده ،،، چشم ما هم کور ایشون بزرگ هستند کدخدا هستند حقشون هست هر وقت دوست داشتن برن هر وقت دوست داشت بیایند. ما هم برده ایشون هستیم چه اختیاری داریم که معترض باشیم. خدیا این ذلت نتیجه کدام گناه ماست که ما را به اینها مبتلا کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کرمی
۱۴:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حسن گفته : در گاز و آب نیز از محاسبه اول دی، مشترکین کم مصرف طبق چارچوب اعلامی، مبلغی پرداخت نمی‌کنند و این به عنوان یکی از افتخارات بزرگ دولت دوازدهم است که از یک طرف آب، برق و گاز برای اقشار کم‌درآمد مجانی شده است
خوب دقت کنید گفته اقشار کم درامد .
اما طرحشان شامل پر درامدها مثل حقوق نجومی ها یا توپ بگیرها هم میشه
به شرطی که لامپ ها همه خاموش
شیر اب ها بسته
گاز ها هم از علمک قطع
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برجام، جام توخالی بود،بچی هفت سال دلت خوش کردی یه فکر اساسی بکنی که برجام .
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بجای اینکه تورما بکشید پایین با اضافه کردن حقوقها تورم بالا و بالاتر میبرید .ب واحد اگه اقتصاد پاس میکردید میفهمیدید ک با اضافه کردن حقوق مشکل حل نمیشه آقای رییس برنامه و بودجه و دیگران
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
درود ب شرفت .ای گفبی
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
۸ سال دولت دستت بود نتونستی کاری کنی و همش نالیدی و گفتی نفت نمی تونیم بفروشیم و هیچ کاری نکردی حالا برای سال بعد که فقط ۴ ماه مسولیت داری اینجوری نسخه می پیچی و برنامه میریزی؟ قطعا این کارات بیچارگی بیشتر مردم و فلج شدن دولت بعده
حمید
۱۳:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اصلا هم با یه امضا برگشت انجام نمیشه.؟!!
پس این همه بدبختی که به سر مردم و کشور رفت کجا میره آقای روحانی ؟؟؟؟
برگشت به برجام با یه اشتباه کردم امکانپذیر نیست.
باید تخاص همه بلاهایی که سرمردم آورده رو بده تا دوباره هوس خروج نکنه.
وگرنه دوباره به سرش میزنه خارج بشه.
امیدوارم ریس جمهور بعدی به فکر دین و کشور و مردم باشه.
انشاءالله
.
۱۳:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خسته شدیم ازت ولمون کن ،خوزستان دریاب،سیستان رو دریاب، مشاوراهرروزیه چیز تازه یادش میدن.امریکاکجابامرغ وروغن وتخم مرغ کارداره،خودرو،مسکن،قاچاق ،وزراهفت سال خواب زمستانین ،تازه چشم بازکردن مونده حرکت کنن،دل روحانی به چی خوشه.
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آقای روحانی انتخابات ریاست جمهوری قسمتی از مردم به شما رای دادن وقسمتی رای ندادن ولی نمایندگان مجلس تقریبا بیشتر از شما میتوانند حرف دل ملت را بزنند و شما که در این هفت سال خود رای و تک تاز میدان بودید هیچ گلی به سر ما نیاوردید بجز نا امیدی و یاس و هر روز اعصاب ملت را بهم بزنید
علی
۱۳:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اقای روحانی شما که اینهمه باید میگوئید 7 سال فرصت داشتید چرا این هارا عملی نکردید و فقط برجام برجام کردید که با یک عطسه آمریکا باد هوا شد و دلار 30 هزار تومان و قیمت مسکن تا متری 100 میلیون تومان بالا رفت و ملت این همه رنج و سختی کشید؟
حسن
۱۳:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
آگر خروج و ورود هزینه ای نداشته باشد ان می شود قانون جنگل هزینه تحمیل شده از همین امضاء را چه کسی پرداخت میکند؟
ک
۱۳:۳۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برجام مرد
احمد
۱۳:۳۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شما بودجه رو تو اتاق شیشه ای ننویس اگر میخوای شفاف سازی کنی بگو پول نفت فروخته شده در سال گذشته کجاست
ارز 4200 رو به کیا دادی اونا چکارش کردن
بعد این امضای اوبا ما و ترامپ. قضیه چی هست با یه امضا خارج میشن با یه امضا برمیگردن فکر نمیکنی میخوان برگردن واسه مکانیزم ماشه
یا این امضاها حکایت استخوان لای زخم نیستند برای فریب ایران
راستی برد برد چی شد
باخت باخت کی باخت
این اعتماد به نفس رو کی استادت بوده
رضا
۱۳:۳۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بودجه در چارچوب محاسبات دولت است؟؟؟
خدا رحم کنه تا الآن که هیچ کدوم از محاسباتتون درست نبوده.
در مورد امضا برجام هم چقدر ذلیلانه دارید التماس آمریکا رو می کنید. این همه هزینه که بابت برجام کردید رو تو مملکت خودمون کرده بودید الآن ملت این همه تو فشار نمی افتادن و سر شما هم بالا بود.
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
افاضات جدید شیخ حسن
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آدم های خوار و ذلیل در ایران
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
گیرام امضا کردن و برگشتن ... تحریم باشه چه فایده .
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
الهی عظم البلا
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
900 درصد تورم سالیانه .25 درصدحقوق اضافه اعلامی .15 درصد اعمالی .علی برکت ......
مهدی
۱۳:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برگشت به برجام با یک امضا انجام میشه ولی خسارت محض آن و بتون ریزی وبه خاک سیاه نشستن ملت و...... چطور؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
امريكا با يك امضاء از برجام خارج شده و با يك امضاء هم مى تواند برگردد به برجام؟ !!!
واقعاً اين چه عقلى است؟
١- جناب رئيس اينهمه تدبير شما را كجاى دلمون جا يدعين ، بازگشت امريكا به برجام فقط با هدف فعال كردن مكانيسم ماشه خواهد بود.
٢- بازگشت امريكا به برجام بايد مشروط به پرداخت همه ى خسارات قبلى و با تضمين كافى و غيرقابل خدشه و عدم فعاليازى مكانيزم ماشه شود
شهروند
۱۳:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
باز چی شده دنبال امضای کدخداست
کسی جایی چیزی بهش گفته یا نشون داده
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
افزایش صددرصدی برای نهاد رباست جمهوری و 25 درصد برای دیگران .. تورم هم خدا میداند چقدر ؟
عدالت همینه .
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
جناب روحانی
اولا چقدر به وعده های انتخابیت عمل کردی؟
ثانیا بد نیست به امار محبوبیت خود رجوع کنید ببینید چند نفر از ٢٤ ملیون ازت متنفرند
ثالثا مگه کشور فقط دولته که مثل رضا قلدر تحکم میکنی
رابعا اقای به اصطلاح حقوقدان قانونی را که مجلس تصویب کرده باید اجرا کنی و الا مشروعیت خودت میره زیر سوال
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
گل گفتی
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
درودبرشما گل گفتی
فدایی اسلام
۱۷:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
احسنت
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دلار را به 32000 تومان رساند حالا برای دولت بعدی وعده دلار 11000 تومنی میده
محمد
۱۲:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
پس تکلیف اینهمه مشکلی تو این چند سال برای کشور ایجاد کرد چه می شود اینگونه کهشما می گویید هر وقت دلش بخواهد می تواند خارج شود و دوباره بعد از وارد کردن خسارت شدید به اقتصاد کشور وارد شود
شما رئیس جمهور ایرانی یا ..............
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دوستان تا حالا توجه کردید هیچ کشوری از برجام صحبت نمیکنه ولی مسولین ما هر روز حرف برجام را به میان میارن ، اگر کشورهای اروپایی بگن ما غلط کردیم این برجام را راها میکنید مسولین با تدبیر .......
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این رئیس جمهور ما من که شک دارم ...شما چی
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
گل گفتی
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
به همین راحتی فقط با یک امضا!
آمریکا باید خسارت بده!
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
یعنی ما همینطور معطل باشیم که یه رئیس جمهور امریکا با یه امضا از برجام خارج بشه یکی دیگه با یه امضا وارد بشه بعد رئیس بعدی خارج بشه بعد تری وارد بشه
امضا سه ثانیه طول میکشه
ولی معطل کردن کشور با این امضا ها سالها طول کشیده و خواهد کشید....واقعا که...
zeta
۱۲:۴۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ای لعنت به این فکر که عزیز ترین فرزندان این کشو ر رو به کام مرگ کشوند و هنوز هم بعضی ها اون رو ول نمیکنند دارم کم کم شک میکنم که آیا ستون پنجم هنوز هم هست؟
شهروند
۱۲:۳۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
با سلام..من به بقیه کاری ندارم که درباره دولت جو سازی میکنن.و تو این 3 سال همه تلاششون رو کردن که دولت ناکارامد جلوه بشه.با سنگ اندازی و احتکار و ...
حالا بعد متوجه میشید که دولت اقای روحانی با همه ایرادهاش بازم خوب عمل کرد و تواین اوضاع جناح بازی تونست پیش بره و اداره کنه..فکر نکنید من از اوضاع خودم راضیم.بخدا 32 سالمه با پدر و مادرم زندگی میکنم.بیکارم و مجرد..کلا یک کوتاهیا در حق مردم میشه نباید گردن یک شخص یا دولت انداخت..
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
احمقانه است که بگی همه جلو کار کردن دولت رو گرفتند . مگه اینجا زندگی نمی کردی . تصمیمات و کارهای انجام نشده رو نمی بینی . فقط حرف بود و حرف .
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مقصرهمه چی فقط دولت است فقط فقط فقط
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بازم یه برجام دیگه و وعده و وعید پوچ
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اگر اضافه حقوق سال اینده مثل اضافه همسان سازی باشد که ولمعطلی
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حقوق کارگر ها موند تا سه ماه بعد از عید بادعوا تصویب بشه تا یه قرون .... روحانی بیچاره کردی
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خدایا داغ برجامو رو دل این بابا بذار.
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برجام خیلی وقته مرده ، دست بردار.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بعضیا نفس شان از جای گرم بلند میشه معلومه خودتان هم میدونین روحانی کاره ای نیست در کشور چرا همش به سر این بیچاره می کوبین فقط البته بعضی از اون مخالفان صلح با دنیا در کشور را عرض میکنم که نون شان در جنگ و جدل هست نه صلح و آرامش
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
کجای این متن در مورد برجام و برگرداندن آن با یک امضا صحبت شده بود ؟؟
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دیگه بعد هشت سال طرفمون رو شناختیم که با اشاره اون بدونم چی میخواد بگه.
اسرافیل
۱۲:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شورای محترم نگهبان این آقا حسن هر بلایی سر ملت بیاره شما هم تقصیر کارید
فدایی اسلام
۱۷:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
احسنت
سعید
۱۲:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چرا تو بودجه فقط کارمندان یاپشت میزنشینان تو اولویت هستن پس کشاورز ودامدار روستایی بیچاره که هیچی نداره وکارگر پس چی میشه
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
برای چی این آقای روحانی دنبال برگرداندن آمریکا به برجام هست. مگه نگفته بود آمریکا مزاحمه!
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
نفست از جای گرم بلند میشه وضعیت این روزای گمرک را ببینی به حال و روزمان گریه میکنی گوشه نشستی با شکم سیر از گشنه خبر نداره
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خجالت بكش ، شرم كن !!!! تورم بالاي 100 درصدي ، افزايش حقوق 25 درصد ؟؟؟؟ از خدا نمي‌ترسي ؟؟؟؟
خدمت
۱۲:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بدبخت کردی ملت را با این برجامت . هنوز هم دست بردار نیستی . خدا از شما نگذرد
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حداازکسانی نگذره که مخالف برجام مذاکره هستند
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ننگ بربرجام
قوام
۱۱:۵۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مستمری بگیر ها چی؟؟؟
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
چرا اینقدر دوست دارید آمریکا برگرده؟ یعنی اینهمه سال ملت ایران رو زیر فشار گذاشت و اذیت و آزار کرد بس نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
۱۲:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
انصافاً خوبامون رو دارن ترور می کنن شما می گین آروم باشین اینا تله هست ما خودمون تو تله ایم دیگه چه تله ای مردم رو تحریم کردند تنها کسایی که دارن تو جمهوری اسلامی کار های درستی انجام می دن ترور کردن شما برین واسه خودتون برجام امضا کنین
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
عراق هم 8 سال رحم نکرد به ما، جنگید..هزاران جوان رشید و سرداران مارو شهید کرد..
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
همیشه گفتن از کسی که دیگه چیزی برای از دست دادن نداره بترسید
نوید
۱۱:۵۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
رو كه نيست، سنگ پا ست
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
از این به بعد همش تقصیر دولت بعده
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
همیشه مقصرنداین اصلاحاتیان
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سخن سرپوشیده و مفید آفرین
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اره باز دولت بعد گردن این دولت میندازه..جناح ها هردوتاشون فقط پی اهداف خودشون هستن.نه مردم.باید یک نفر مردمی بیاد بی جناح تا اوضاع خوب بشه
بیسوادبی شناسنامه
۱۱:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بااین پالس های التماسی که میدی ....
علیرضا غیاثوند
۱۱:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
حسن آقا یک بار هم یه کاری انجام بده درست و بعد اعلام کن تا امروز که هرچی میگی تن همه به لرزه میاد که خدایا اینسری میخواد چه بلایی سرمون بیاره کاسبان تحریم پروتکل رو رعایت نمیکنند خیلی بده حسن پروتکل
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بسیار بار مشقت بار و طاقت فرسایی روی دوش دولت بعدی هست .
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
همین الان رجزخوانی کنید که دولت بعدی شماها اقا من مقصر نیستم دولت قبل مقصره
صباغی
۱۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شما بعنوان رئیس جمهور ایران به راحتی ودر یک جمله میگی آمریکا با یک امضاء میتونه به برجام برگرده ؟؟
پس این همه هزینه هایی که ازخروج آمریکا کشور ما متحمل شده چی میشه ؟؟؟؟!!!!
حداقل قبل ازسخنرانی با دیپلمات هایت یه مشورت بکن
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
این اوضایی که داری بخاطر نبود همون امریکا تو برجامه..تورم و اینجور چیزا..امریکا دوست نیست دشمنه.تحریم ظالمانه هم هستیم ولی باید ما هم کاری کنیم که این تحریمها و مشکلات رفع بشه..
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
در صورت قبول آزادي تبليغات تشيع با همه شروط نظام سرمايه داري موافقيم
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
شما که میگی بودجه 1400 اینره بینی و با کم ترین فروش نفت است؟؟؟
چی شد شد روزی 2.5 میلیون بشکه؟هه
شهروند
۱۱:۲۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
جالبه که ادعا میکند بودجه 1400 متکی به درامدهای نفتی نیست تازه میخواد اگر در بازار های خارج خریداری نداشت در داخل بفروشد
خدایا خودت ظهور کن
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
اینا یعنی مسئولین بی تدبیر در داخل فقط شعار بلدن یعنی ۴۲سال هست شعار میدن حیف که جوانی هم نکردیم با مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی با چندین حکم قهرمانی در سطح کشور بیکار با ۳۵سال عمر بی فایده
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
مگه متن رو تا اخر نخوندی..چرا فقط یک جانبه و بد بین نظر میدید..
شهروند
۱۳:۲۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ناشناس جان گفته توانش دارد در حالیکه تا خرداد هست بعدش دولت بعدی هر کار خواست بکنه تونست بفروشه نتونسته نفروش اینم که نیست جواب بگو باشه ملت و کشورم هم که هیچ
ازالان بجای برکت الله بایدگفت الفاتحه
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دلار 70 تومنی نتیجه این حرفاس
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
دولت ناامید
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
بی تـدبیـر و امیـد به آمریـکا
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
نه پس با تدبیر با چین و روسیه، کمونیست و خدانشناس