سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۲۶ هزار اشیاء عتیقه در سامانه جام

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۲۶ هزار اشیاء عتیقه در سامانه جام ثبت شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود حلاج پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: موزه رشت یکی از موزه‌های مهم این استان است که از نظر تعداد اموال فرهنگی تاریخی بیانگر تاریخ فرهنگ و هنر دوره‌های مختلف بوده است.

او با بیان اینکه بررسی و مطالعه آنها در ثبت، ضبط، مستندنگاری و سامان بخشی اطلاعات اهمیت بسزایی دارد، افزود: رسالت معرفی، نگهداری و حفاظت از اموال جزء وظایف ذاتی دولت بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: ثبت، ضبط و ساماندهی اموال علاوه بر کمک به حفظ و نگهداری این آثار در شرایط مناسب، این امکان را فراهم می‌آورد تا با در نظر گرفتن اولویت‌ها در برنامه ریزی طرح‌های پژوهشگاهی، نمایشگاهی و راه اندازی موزه ها، دسترسی محققین و پژوهشگران به اطلاعات جامع این اموال را به طور گسترده امکان پذیر کند.

حلاج پور ادامه داد: از جمله نتایج ثبت می‌توان به مکانیزه کردن تمامی ارتباطات اداری مرتبط با اشیاء، مستندنگاری کلیه اشیاء موجود به صورت عمومی، تخصصی و مرمتی و نیز اختصاص کد رهگیری یا شناسایی تمامی اموال منقول و ایجاد سایت مرتبط به منظور اطلاع رسانی اشاره کرد.

او به دریافت کد شناسنامه اموال فرهنگی تاریخی برای ۲۶ هزار قلم شیء عتیقه ثبت شده در سامانه جام اشاره و تصریح کرد: ۱۵ هزار شیء اصل و بدل نیز در انتظار تعیین تکلیف و ثبت برای بازبینی و رفع اشکالات از سامانه و ثبت به عنوان اقلام جدید در این سامانه هستند که در صورت تأمین اعتبار تمام اموال فرهنگی وارد سامانه جام خواهند شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.