سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از چند محصول پارک علم و فن آوری قزوین 

چند محصول پارک علم و فن آوری قزوین به مناسبت هفته پژوهش رونمایی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش ازدستگاه ضد عفونی و تب سنج محصول پارک علم و فناوری استان قزوین رونمایی شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در این مراسم گفت: در حال حاضر در این پارک ۱۲۰ شرکت فناور مشغول به فعالیت هستند.

مافی افزود: طی ۱۰ سال گذشته شرکت‌های فعال در این پارک ۱۸۰ محصول تولید کرده اند.

او اضافه کرد: پارسال تولید محصولات در پارک علم و فناوری ۱۰۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته است.

به گفته مافی، تولید محلول‌های ضد عفونی کننده اولین محصول این پارک در دوره کرونا بوده است.

کشمیری مدیر کل سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری هم از طریق ارتباط با ویدئو کنفرانس در این مراسم گفت: نقطه قوت پارک علم و فن آوری این است که با دانشگاه علوم پزشکی دارد.

کشمیری افزود: پارک علم و فناوری استان قزوین در دوره کرونا عملکرد خوبی داشته است و این موفقیت مرهون شرکت‌ها و واحد‌های فن آور است که باید از آن‌ها حمایت شود.

او با بیان اینکه طرح خوبی برای حمایت ار حوزه فن آوری در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، گفت: ٥٠ میلیون یورو قرار است برای زیر ساخت‌های پارک علم وفناوری اختصاص یابد.

استاندار هم در این مراسم گفت: تولید ۸۰ هزار مقاله علمی در کشور گواه افزایش سهم ایران در تولید علم است.

جمالی پور افزود: همه در کنار مجموعه پارک علم و فناوری هستیم و امیدواریم با تاسیس پارکی دیگر در آبیک بتوانیم این مجموعه را فعال‌تر کنیم.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: اگرچه هم اکنون استان قزوین از لحاظ علم و فن آوری در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد، اما اگر حمایت شود این عدد می‌تواند به رتبه ۵ ارتقاء یابد.

محمد بیگی افزود: باید برای حمایت از زیر ساخت‌های مجموعه پارک علم و فناوری و افزایش بودجه ان تلاش کرد.

رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروز اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید قدرت علمی را بالا ببریم.

رحمانی افزود: در تبصره چهار قانون بودجه برای شرکت‌های دانش بنیاد اعتبار در نظر گرفته شده است، اما اعتبارات استان کافی نیست.

عباس پور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: موفقیت در دنیا با توسعه دانش پروری امکان پذیر است.

عباس پور افزود: اگر چه در شرایط تحریم به سر می‌بریم، اما ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که نباید برای ارتقاء علم و فن آوری از آن غافل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.